Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sermaye Piyasaları | SBF 403 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİLİZ KONUK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Feyyaz ZEREN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin sermaye piyasaları hakkında kavramsal ve sayısal bilgi donanımı ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste finansal pazarlar, tasarruf-yatırım ilişkisi, sermaye piyasası yatırım araçları, birincil piyasalar ve ikincil piyasalar, Türkiye’de sermaye piyasaları, finansal varlıkların fiyatı ve gerçek değeri, menkul kıymetlerde risk -getiri analizi ve portföy yatırımı, sermaye piyasası analizleri konusuna da değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Dünyada ve Türkiyede Sermaye piyasaları hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sermaye Piyasası araçlarını ve analiz tekniklerini kavrama | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
5 | Menkul kıymet değerlemesi yapma ve rasyonel yatırım kararları verme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finans Sisteminin Genel Görünümü | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 7-35. |
2 | Sermaye Piyasaları: Sistemler ve İşleyiş | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.13-26 |
3 | Sermaye Piyasası Yatırım Araçları: Hisse Senetleri | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 162-176.,Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.27-36,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi,s.373-408 |
4 | Sermaye Piyasası Yatırım Araçları: Tahviller | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 141-162, Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.37-50,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, s.305-334 |
5 | Diğer Finansal Varlıklar | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s.176-196.Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.51-66 |
6 | Türkiye´de Sermaye Piyasası | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.67-88 |
7 | Tahvil Değerleme | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.89-101. |
8 | Hisse Senedi Değerleme | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 101-141.,Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.121-140,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, s. 65-1 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Risk ve Getiri | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.141-148 |
11 | MPortföy ve Finansal Varlıkları Fiyatlandırma Modelleri | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.149-182 |
12 | Temel Analiz | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s. 208-226.,Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.221-251 ,Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, s.335- |
13 | Teknik Analiz | Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları,Alfa, İstanbul, s.255-270 |
14 | Etkin Piyasa Hipotezi | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul, s239. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | Ceylan, Ali Ve Turhan Korkmaz (2004) Sermaye Piyasası Ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, İstanbul Karan, Mehmet Baha (2004) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara Sarıkamış, Cevat (1995) Sermaye Pazarları, Alfa, İstanbul Tanör, Reha (2003) Finansal Kriz ve Sermaye Piyasası, TSPAKB, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |