Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi | MLY 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tunahan DEĞİRMENCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilerin 2005 yılında kamu kesiminin mali yönetim ve denetiminde gerçekleşen yeniden yapılanma ve getirilen değişiklikler konusunda bilgi sahibi olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Türkiyede 2005 yılında yürürlüğe giren yeni kamu mali sistemi tanıtılacak, eski sistemle karşılaştırılarak farklılıkları ortaya konacak ve yeni getirdiği düzenlemeler gibi konulara değinilecektir. Ayrıca iç kontrol, iç denetim, dış denetim, anglo-sakson kamu yönetimi modeli, Sayıştay kurumunun yapısı gibi konularda da bilgi verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu mali yönetimi ve denetimi ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kamu mali yönetiminde yapılan değişiklikleri 2004 öncesi ile karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
3 | Kamu mali Yönetiminde yapılan temel değişiklikleri ve etkilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Mali saydamlık ve Hesap verme sorumluluğunu tanımlar ve etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeyi unsurları ile tanımlar ve kamu mali yönetimine etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | İç denetim unsurlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Dış denetimle unsurlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | İç denetim ve dış denetimin kamu kesiminde etkinlik açısından etkilerini analiz eder |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu mali yönetimi ve denetiminin amacı ve kapsamı | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Kamu mali yönetiminde reform, değişen anlayış ve dayandığı yaklaşımlar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Kamu kaynağının kullanılmasının genel esasları, Mali saydamlık | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Kamu mali yönetimi ve hesap verme sorumluluğu | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Bakanların ve Üst Yöneticilerin Hesap Verme Sorumluluğu | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Kamu İdare Bütçeleri, bütçe türleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | Arasınav | |
8 | Bütçe harcama süreci ve harcama yetkilisi Giderin gerçekleştirilmesi ve gerçekleştirme görevlileri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Stratejik planlama, performans esaslı bütçe | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Bütçelerin Uygulama Esasları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Kamu Hesapları ve Mali İstatistikler, Gelir Hukuku, mali hizmetler birimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Faaliyet Raporları ve Kesin Hesap | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | İç kontrol ve iç denetim | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Dış denetim, kamu hesapları ve mali istatistikler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tolga DEMİRBAŞ ve Özhan ÇETİNKAYA, Kamu Mali Yönetiminde Kontrol ve Denetim, Ekin Yayınevi, 2018. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |