| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyasi Tarih | SAU 110 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve Tarih- Siyasi Tarik Kavramları | Oral Sander |
| 2 | 15. Yüzyıla Kadar Dünya Tarihi ve Avrupa Tarihine Giriş | Oral Sander |
| 3 | 1789 Fransız Devrimine Kadar Olan Süreç | Oral Sander |
| 4 | 1789 Fransız Devrimi ve Devrimler Süreci | Oral Sander |
| 5 | 1815 Viyana Kongresi- İtalya ve Almanya´nın Ulusal Birliğini Kurması | Oral Sander |
| 6 | Emperyalizm ve I. Dünya Savaşı Öncesi Durum | Fahir Armaoğlu |
| 7 | I. Dünya Savaşı | Fahir Armaoğlu |
| 8 | İkinci Dünya Savaşı (1939-1945) | Fahir Armaoğlu |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Soğuk Savaş Dönemi | Fahir Armaoğlu |
| 11 | Yumuşama ve Çok Merkezlilik | Fahir Armaoğlu |
| 12 | SSC´nin Dağılması ve Yumuşama Dönemi Çatışmaları | Oral Sander |
| 13 | Yeni Dünya Düzeni | Oral Sander |
| 14 | Genel Değerledirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Armaoğlu, Fahir, Siyasi Tarih, Ankara 1973 Oral Sander, Siyasi Tarih, Cilt: 1- 2, İmge Kitapevi, Ankara 2003 |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. |
| 2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. |
| 3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. |
| 4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. |
| 5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. |
| 6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
| 7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. |
| 8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. |
| 9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 58 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||