Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik Yazı Hazırlama Teknikleri | GDM 650 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEHRA AYHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ZEHRA AYHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel araştırma makalesi/derleme makale hazırlama, bilimsel makale tarama, okuma ve anlama ve bilimsel sunu hazırlama konularında gerekli donanımı (bilgi, kavrama becerisi, analiz yeteneği, etik sorumluluk bilinci) kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | 1.Gıda mühendisliğinde kullanılan teknik terminoloji (Türkçe-İngilizce, İngilizce-Türkçe), 2. Bir bilimsel araştırma makalesinin/derleme makalenin her bir bölümünün akademik bir dille yazımı ve hazırlanması için gerekli kurallar, 3. Bilimsel yayınları tarama, okuma ve anlama, 4. Bilimsel bildiri (özet ve tam makale) hazırlama, 5. Sunu hazırlama (sözlü/poster) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gıda mühendisliği terminolojisinde yazılmış bilimsel araştırma ve derleme makalesi okuma ve anlama becerisi geliştireceklerdir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bilimsel araştırma makalesi yazma becerisi kazanacaklardır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | İngilizce’den Türkçe’ye çeviri becerisi kazanacaklardır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Technical terminology in food science & engineering | |
2 | Constructing a research paper-introduction | |
3 | Writing an introduction section for an assigned subject | |
4 | Constructing a research paper-materials and methods | |
5 | Writing materials and methods section for an assigned study | |
6 | Constructing a research paper- results and discussion | |
7 | Writing results and discussion section for a given data set | |
8 | Constructing a research paper-consclusion,acknowledgement and referencing | |
9 | Writing a conclusion section for a given data set and writing an acknowledgement section | |
10 | Constructing a research paper-title and abstract | |
11 | Writing a title and abstract for a given manuscript | |
12 | Presentation of full paper | |
13 | Preparation of scientific proceedings (abtract and full text) | |
14 | Preparation of scientific presentations (oral/poster) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları (power point slides) |
Ders Kaynakları | Academing writing for graduate students. J.M. Swales and C.B. Feak. 1994. The University of Michigan Press. Gıda mühendisliği teknik terminoloji rehberi, 2007. Gıda Mühendisleri Odası. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında literatür araştırması yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verilerden hareket ederek kullandığı bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikirlerle yöntemler geliştirme yeteneği; sistem, süreç veya ürün tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilme | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri iyi analiz etme, bunlara ulaşma ve değerlendirmede doğru yolu izleme kabiliyeti | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; bunları etkili bir şekilde inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
4. Ödev | 15 |
5. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |