Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kontakt Lens | OPT 110 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | SEDAT ÖZMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kontakt lens hakkında gerekli her bilginin öğrenciye aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders kontakt lenslerin tiplerinden, materyallerinden, parametrelerinden ve tasarımlarından bahsedildikten sonra, özel durumlarla ilgili olanlar ele alınmıstır. Bu durumlar, Afakî (göz merceginin yoklugu), Presbiyopi ve pediatrik (bebeklik çagı ile ilgili) kontakt lensleri ve özel amaçlar için kullanılan prostetik kontakt lensleri içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kontak lensler hakkında bilgi sahibidirler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kontakt lens; temel terminoloji | |
2 | Yumusak kontakt lens materyalleri | |
3 | Gaz geçirgen sert lens materyalleri | |
4 | Yumusak kontakt lenslerin tasarımları | |
5 | GAZ geçirgen SERT lenslerin TASARIMLARI | |
6 | Renkli kontakt lensler | |
7 | Prostetik kontakt lensler | |
8 | Torik kontakt lenslerin tipleri ve tasarımları | |
9 | Presbiyopi için olan lenslerim tipleri ve tasarımları | |
10 | Arasınav | |
11 | Afakinin tarifi, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | |
12 | Keratokonusun tanımı, verilen kontakt lenslerin özellikleri ve tasarımı | |
13 | Ultraviyole blokajlı lenslerin özellikleri, avantajları | |
14 | Kontakt lens bakım sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kontakt lens Prof. Dr. Güzin iskeleli İstanbul üniversitesi, cerrahpasa tıp fakültesi Prof. Dr. Ayfer kanpolat Ankara üniversitesi Doç. Dr. Esin fırat Ankara sb. Ulucanlar egitim hastanesi Doç. Dr. İzzet can Atatürk egitim ve arastırma hastanesi ıı. Göz klinigi Doç. Dr. Ebru toker Marmara üniversitesi Doç. Dr. Tomris sengör Fatih sultan mehmet egitim ve arastırma hastanesi Uz. Dr. Banu cosar Haydarpasa numune egitim ve arastırma hastanesi Op. Dr. Hilmi or Göz hastalıkları uzmanı Uz. Dr. Canan gürdal Atatürk egitim ve arastırma hastanesi ıı. Göz klinigi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |