Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişsel Davranışçı Terapiler ve Vaka Analizleri | EPH 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Bilişsel Davranış Terapileri hakkında öğrencilere detaylı teorik ve pratik altyapıyı sağlamak ve böylelikle öğrencilerin danışman olarak işlevselliklerini artırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi, Terapi Seansının Yapısı, Terapide Kullanılan Bilişsel ve Davranışçı Teknikler, Vaka Formülasyonu, Terapi Sürecinin Değerlendirilmesi ve Vaka Analizlerinin İncelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel Davranışçı Kuramın temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi ve Günümüzdeki Durumu | |
2 | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Belirgin Özellikleri | |
3 | Bilişsel Davranışçı Terapide Terapötik İlişkiler | |
4 | Terapi seansının yapısı | |
5 | Değerlendirme ve Formülasyon | |
6 | Otomatik düşünce ve duyguların ayrıştırılması | |
7 | Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve yanıtlanması | |
8 | Ara inanlar ve temel inançların belirlenmesi ve yeniden düzenlenmesi | |
9 | Sokratik Sorgulama | |
10 | İmgeleme ve ev ödevleri | |
11 | Maruz Bırakma ve Alıştırma Teknikleri | |
12 | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri | |
13 | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri | |
14 | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Beck, A. T. (2008). Bilissel Terapi ve Duygusal Bozukluklar. (Çev. V. Öztürk ve A. Türkcan, Edt. T. Özakkaş). İstanbul: Litera Yayıncılık. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |