Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Rehberlik Uygulaması | EPH 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Terapötik becerileri kullanır. | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Ödev, |
3 | Rehberlik uygulamalarını problemlilik durumlarına göre listeler. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
4 | Rehberlik uygulamalarını içselleştirerek özetler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
5 | Problemlilik durumlarına uygun rehberlik yaklaşımlarını uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
6 | rehberlik uygulamalarının birbirlerine yönelik eksi ve artı yönlerini karşılaştırarak sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | Mevcut rehberlik uygulamalarına bağlı kalarak yeni rehberlik uygulamaları geliştirir. | Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
8 | Hangi rehberlik uygulamasının hangi sonuçları vereceğini önceden tahmin eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerileri | |
2 | Etkili Danışmanın Kişisel Karakteristikleri | |
3 | Etkin Dinleme | |
4 | Somutluk | |
5 | Empati | |
6 | İçtenlik Ve Saygı | |
7 | Ara sınav | |
8 | Aşama Becerileri | |
9 | Aşama Becerileri | |
10 | Aşamaları Birleştirme | |
11 | Töropatik ilişki | |
12 | Saydamlık | |
13 | Kendini açma | |
14 | Genel Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
Ders Kaynakları | Hill, C. E. & O?Brien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | ||||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |