Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimlerinde Araştırma | EPH 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Davranış Bilimlerinde araştırmayla ilgili temel terimlerin ve kavramların öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Davranış Bilimlerinde araştırma yöntemleriyle ilgili tekniklerin öğretilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların genel özelliklerini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların özelliklerinin karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda etik ilkeleri sıralar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda veri topluma tekniklerini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Günlük kayıtları anlatır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Davranış Bilimlerinde araştırma desenleri, Vaka çalışmalarını betimler. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
7 | Çok sahalı çalışmaları sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Uygulamalı Davranış Bilimlerindeki araştırmaları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
9 | Davranış Bilimlerinde araştırmaları çözümler. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Makro ve mikro analiz; araştırma önerisi; Araştırma raporu değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerinde Araştırmalar | |
2 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların genel özellikleri | |
3 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların özelliklerinin karşılaştırılması | |
4 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda etik ilkeler | |
5 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda veri topluma teknikleri, | |
6 | Vize Sınavı | |
7 | Günlük kayıtlar, | |
8 | Davranış Bilimlerinde araştırma desenleri, Vaka çalışmaları, | |
9 | Çok sahalı çalışmalar | |
10 | Uygulamalı nitel araştırmalar | |
11 | Değerlendirme ve politik araştırmalar | |
12 | Eylem-pedagojik araştırmalar | |
13 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda analiz | |
14 | Makrı ve mikro analiz; araştırma önerisi; Araştırma raporu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | ||||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | ||||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | ||||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |