Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojileri İçin İş İstatistiği | ENF 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin Amacı Her türlü karar verme sürecinin temelinde yer alan veri ve bilgilerin doğru şekilde yorumlanması, ilişkilendirilmesi ve özetlenmesi durumları için yönetim bilişim sistemi alanın uzmanlaşmış olan bireyler için temel istatistiksel yeterliği kazandırmak |
Dersin İçeriği | Dersin İçeriği Veri ve İstatistiğe Giriş, Açıklayıcı İstatistikler, Veri Toplama ve Örnekleme Olasılık, Rassal Değişken, Olasılık Dağılımları, Zaman Serileri, Hipotez testleri, Varyans Analizi, Ki-Kare Analizi, Regresyon Analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri toplanması ve organizasyonu | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | Temel istatistiksel yöntemlerin tanınması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Problem tanımlanması ve uygun istatistik yöntemin seçilmesi | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | İstatistik sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | İstatistiksel ilişkilerin belirlenmesi ve uygun ölçüm yönteminin belirlemesi | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Karar verme süreçlerinde istatistiksel analiz tekniklerinin kullanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri ve İstatistiğe Giriş | |
2 | Açıklayıcı İstatistikler / Sayısal teknikler | |
3 | Açıklayıcı İstatistikler / Grafik Teknikleri | |
4 | Veri Toplama ve Örnekleme | |
5 | Olasılığa Giriş | |
6 | Rassal Değişken ve Kesikli Olasılık Dağılımları | |
7 | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
8 | Tahminleme ve Zaman Serileri | |
9 | Hipotez testleri / Tek ana kütle testleri | |
10 | Hipotez testleri / İki ana kütle testleri | |
11 | Varyans Analizi | |
12 | Ki-Kare Analizi | |
13 | Regresyon Analizi / Basit Doğrusal Regresyon | |
14 | Regresyon Analizi / Çoklu Regresyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KELLER , Gerard, Statistics For Management and Economics 7th edition, Thomson & South western, 2007 ÖZSOY, Onur, İktisatçılar ve İşletmeciler İçin İstatistik, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |