Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyo-Psikolojik Açıdan Yaş ve Din İlişkisi | DAO 243 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULLAH İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal psikolojik açıdan yaş ve din analiz incelemek |
Dersin İçeriği | Sosyolojik açıdan din, dini hayat, yaş ve din ilişkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojik açıdan dini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Dinin gelişim dönemlerine ilişkin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Dindarlığı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Dinin toplumdaki yerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Çocukluk, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinde dini hayat hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyolojik Açıdan Din | |
2 | Din ve Psikolojik Hayat | |
3 | Modern Dönemde Din | |
4 | Dinin Toplumsal Hayattaki Yeri | |
5 | Sosyo-Psikolojik Açıdan Dindarlık ve Dini Hayat | |
6 | Dindarlık Ölçekleri | |
7 | Çocukluk Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri | |
8 | Çocukluk Döneminde Din | |
9 | Gençlik Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri | |
10 | Gençlik Döneminde Din | |
11 | Yetişkinlik Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri | |
12 | Yetişkinlik Döneminde Din | |
13 | Yaşlanma Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri | |
14 | Yaşlanma Döneminde Din |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | (1) İNCE, Abdullah, Modern Dönemde Yaşlanma ve Din, Aging and Religion In Modern Time, The Journal of Academic Social Science Studies, Publication of Association Esprit, Société et Rencontre, Strasbourg/ FRANCE, Volume 5 Issue 8, p. 743-759, December 2012 |
Ders Kaynakları | (2) Tufan, İsmail, Modernleşen Türkiye’de Yaşlılık ve Yaşlanmak: Yaşlanmanın Sosyolojisi Anahtar Kitaplar Y., İstanbul, 2003 (3) Yaşlanmanın Psikolojisi, Ursula Lehr, Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı, 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |