Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Medeniyeti ve Kurumları | DAO 251 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam medeniyetinin oluşum ve gelişim sürecini, özelliklerini ve diğer medeniyetlere katkılarını incelemek |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar. | Anlatım, | Sınav , |
2 | Tarihte var olan medeniyetlerin isimlerini ve bölgelerini bilir ve sıralar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
3 | Medeniyetin temel unsurlarını bilir ve tanımlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
4 | İslam medeniyetinin maddi ve manevi eserlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Medeniyetler arası etkileşimleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | İslam medeniyetini etkileyen temel unsurları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | İslam medeniyetinin bilim ve sanat alanında örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
8 | İslam medeniyetinin mimari alanında örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
9 | İslam medeniyetinin diğer medeniyetlere olan katkısını örnekleriyle anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
10 | İslam medeniyetinin yeniden inşasını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
11 | Medeniyetlerin doğuş ve çöküş nedenlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam Medeniyeti Tarihine Giriş | |
2 | İslam Medeniyetinin Kaynakları | |
3 | İslam Medeniyetinin Aşamaları ve Temel Özellikleri | |
4 | İslam Medeniyetinin Manevi Dinamikleri | |
5 | İslam Medeniyetinde Eğitim-Öğretim | |
6 | İslam Medeniyetinde Dini İlimler | |
7 | Tercüme Faaliyetleri | |
8 | Tercüme Faaliyetlerinin İslam Medeniyetine Tesirleri | |
9 | Müspet Bilimler | |
10 | Sanat ve Mimari | |
11 | İslam Medeniyetinde İdari Yapı | |
12 | İslam Medeniyetinde Sosyal Hayat | |
13 | İslam Medeniyeti ve Türkler | |
14 | İslam Medeniyetinin Diğer Medeniyetlere Etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Sarıçam, İbrahim (2007): İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Baltacı, Cahit (2005): İslam Medeniyeti Tarihi, İstanbul: İFAV Yayınları. [3] Barthold, W. (1973): İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. [4] Mez, A. (2000): Onuncu Yüzyılda İslam Medeniyeti, İstanbul: İnsan Yayınları. [5] İslam Tarihi: Kültür ve Medeniyeti (1997): İstanbul: Kitabevi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |