Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürel Çalışmalarda Seçme Konular: Bilgi, Güç ve Politika | CUL 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kültürel Çalışmalar alanında belirlenmiş bir konuda derin analiz ve yakın okuma pratiği kazandırabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders bilgi, güç ve politika arasındaki ilişkiye odaklanır. Hannah Arendt, Jürgen Habermas, Michel Foucault, Richard Rorty, Jacques Rancière and Slavoj Zizek gibi düşünürlerin seçilmiş eserlerinin ayrıntılı okumasını ve kapsamlı analizi yapmayı hedefler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültürel çalışmalar alanında tartışılan bilgi ve politika teorilerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Siyaset felsefesinin estetikle ilişkisini tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Bilgi teknolojilerinin günlük hayat üzerindek, etkisini tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kamusal alan, biopolitika gibi alanın önemli konularını bilir ve farklı görüşleri tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | İktidarın disiplin mekanizmlarını ve işleyişlerini bilir ve tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Bilgi, Güç ve Politika Üzerine | |
2 | İnsanlık, Politika ve Estetik Yargı: Hannah Arendt | |
3 | Contingency, Irony, and Solidarity: Richard Rorty | |
4 | İletişimsel Eylem Teorisi: Jurgen Habermas | |
5 | Kamusal Alan: Jurgen Habermas | |
6 | Bilginin Arkeolojisi: Michael Foucault | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Disiplin, Beden ve İktidar | |
9 | Delilik, uygarlık ve biopolitika | |
10 | Biopolitika ve Gözetim Toplumu | |
11 | İktidar ve Sosyal Medya | |
12 | Bilgi, Güç ve İktidar I | |
13 | Bilgi, Güç ve İktidar II | |
14 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Rorty, Richard. Philosophy and the Mirror of Nature. (Princeton: Princeton University Press, 1979). Rorty, Richard. Contingency, Irony, and Solidarity. (Cambridge: Cambridge University Press, 1989). Rorty, Richard. Objectivity, Relativism and Truth: Philosophical Papers I. (Cambridge: Cambridge University Press, 1991.) Rorty, Richard. Essays on Heidegger and Others: Philosophical Papers II. (Cambridge: Cambridge University Press, 1991.) Rorty, Richard. Truth and Progress: Philosophical Papers III. (Cambridge: Cambridge University Press, 1998.) Rorty, Richard. Philosophy as Cultural Politics: Philosophical Papers IV. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Arendt, Hannah. The Origins of Totalitarianism (1951). (Revised ed.; New York: Schocken, 2004). Arendt, Hannah. The Human Condition (Chicago: University of Chicago Press, 1958). Arendt, Hannah. Between Past and Future: Six exercises in political thought (New York: Viking, 1961). Arendt, Hannah. On Revolution (New York: Viking, 1963). Arendt, Hannah. Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil (1963). (Rev. ed. New York: Viking, 1968.) Arendt, Hannah. Men in Dark Times (New York: Harcourt, Brace and World, 1968). Arendt, Hannah. On Violence. Harvest Books (New York: 1970). Arendt, Hannah. Lectures on Kant's Political Philosophy. Edited and with an Interpretive Essay by Ronald Beiner (The University of Chicago Press, 1992). Habermas, Jürgen (1962 trans 1989) The Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a category of Bourgeois Society, Polity, Cambridge. Habermas, Jürgen (1984) [1981]. Theory of Communicative Action, Vol I: Reason and the Rationalization of Society (Book). Trans. Thomas A. McCarthy. Boston, Mass.: Beacon Press. Foucault, Michel. The History of Sexuality, Volume 1: An Introduction. Trans. Robert Hurley. New York: Vintage Books, 1990. Foucault, Michel. Discipline and Punish: The Birth of the Prison. 2nd edition. Trans. by Alan Sheridan. New York: Vintage Books, 1995. Foucault, Michel. The Archaeology of Knowledge: and the Discourse on Language. Trans. Alan Sheridan. New York: Vintage Books, 1982. Foucault, Michel. The Birth of the Clinic: An Archaeology of Medical Perception. Trans. Alan Sheridan. New York: Vintage Books, 1994 Foucault, Michel. Madness and Civilization: A History of Insanity in the Age of Reason. Trans.by Richard Howard. New York: Vintage, 1988. Ranciere, Jacques. Disagreement: Politics and Philosophy.(Minnesota Press, 1998) Ranciere, Jacques. Dissensus: On Politics and Aesthetics. (Continuum, 2010) Zizek, Slovaj. Sublime Object of Ideology. Verso, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |