Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görme Biçimleri, Görüntü Kültürü ve Modernite HIR 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYNÜLHAYAT UYBADIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Görme eyleminin ve bir ürün olarak görüntünün ekonomik ve kültürel boyutlarını kavramak

Dersin İçeriği

Egemen ve alternatif görme biçimlerinin tarihsel ve ilişkisel yorumlanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modernleşme sürecini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
2 Egemen ve alternatif görme biçimlerine tarihsel bakış kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
3 Görmenin ideolojik bir süreç olduğunu anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern görmenin tarihsel çerçevesi
2 Egemen görme biçimi: Merkezi Perspektif
3 Modern Görmenin Araçları
4 Alternatif Görme Biçimleri: İkonografi ve Tasvir
5 Görsel Kültür ve Görüntü Kültürü
6 Kitle İletişimi ve Görüntü Kültürü
7 Yeni Medya ve Görüntü Kültürü
8 Ara Sınav
9 Gören, Görülen ve Görülmeyen
10 Durer´den Facebook´a
11 Gözetleme ve Teşhir
12 Kenti okumak: Grafiti ve Gerilla Reklam
13 Yer-Olmayanlar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Zygmunt Bauman, Küreselleşme, İstanbul: Ayrıntı Yayınları; Zygmunt Bauman Siyaset Arayışı, İstanbul: Metis; David Harvey, Postmodernliğin Durumları, İstanbul: Metis Yayınları; David Harvey, Asi Kentler, İstanbul: Ayrıntı Yayınlar; Richard Sennett, Ten ve Taş, İstanbul: Metis Yayınları; Richard Sennett, Kamusal İnsanın Çöküşü, İstanbul: Ayrıntı, Pavel Florenski, Tersten Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları, Erwin Panovsky, Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları; Banu Mahir, Osmanlıda Minyatür Sanatı, İstanbul: Kabalcı Kitabevi; Jacques Ranciere, Özgürleşen Seyirci, İstanbul: Metis Yayınları; Jacques Ranciere, Görüntülerin Yazgısı, İstanbul: Versus Yayınları; Chris Hovells, Visual Culture, Malden: Blackwell.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Sözlü Sınav 1 8 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6