Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dağıtık Sistemler | MEK 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere dağıtık sistemlerle ilgili temel kavramlar olan donanım ve yazılım kavramları hakkında bilgi vermektir. Dağıtık sistemler, bir ağ ortamı yoluyla birbirine bağlanmış olan ve mesajlaşma yolu ile birbirlerini koordine edebilen sistemlerdir. Bu tarz sistemlerin geliştirilmesinde ana amaç kaynakların paylaşımıdır. |
Dersin İçeriği | Dağıtık sistemlere giriş, Katmanlı yapı ve protokolleri, Dağıtık algoritmalar, Dağıtık dosyalama sistemleri, Gerçek zamanlı dağıtık sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dağıtık sistemlerin amacını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Katmanlı yapıyı ve protokolleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Dağıtık algoritmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | İstemci-Sunucu mimarisini bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Dağıtık dosyalama sistemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Dağıtık uygulamalar geliştirebilir | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | Gerçek zamanlı dağıtık uygulamaları bilir | Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dağıtık sistemlere giriş | |
2 | Dağıtık sistemlerin amaçları, donanım kavramları | |
3 | Yazılım Kavramları, İstemci-Sunucu mimarisi. | |
4 | Katmanlı yapı | |
5 | UDP-TCP protokolleri | |
6 | TCP/IP Soket mimarisi | |
7 | Ölçeklenebilirlik | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dağıtık modelleme ve benzetim süreçleri | |
10 | Dağıtık dosyalama sistemleri | |
11 | Gerçek zamanlı dağıtık sistemler-I | |
12 | Gerçek zamanlı dağıtık sistemler-II | |
13 | Proje değerlendirmeleri | |
14 | Proje değerlendirmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Mrs.Shehal Kamalapur, Mrs.Neeta Deshpande, ?Distributed Systems?, ISBN: 8184314043, 9788184314045, Technical Publications,2009. 2. Tannenbaum, A., ?Distributed System: Design and Principles?, Prentice Hall,2002 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | X | |||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |