Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Karar Verme Teknikleri | MYU 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | işletmenin sahip olduğu kaynakların etkin kullanılabilme yeteneğinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders öncelikli olarak işletmelerdeki problemlerin modellerinin nasıl kurulacağı incelecektir. Daha sonrasında kurulan modelin çözüm teknikleri üzerinde durulacaktır. Ulaştırma modelleri ve çözüm önerileri incelendikten sonra Envanter modelleri ve çeşitleri detaylı bir şekilde işlenecektir. Kuyruk modelleri ve işletmelerde nasıl kullanılabileceği üzerinde durulacaktır. Doğrusal Olmayan modeller ve çözüm teknikleri ve Yapay Zeka Tabanlı optimizasyon algoritmaları işlenecektir. Sonraki bölümde ise, üretim çizelgeleme, hat dengeleme ve yalın üretim üzerinde durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar vermede kullanılan belli başlı tekniklerin öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Problemlerin Modellenmesi ve Çözüm tekniklerinin geliştirilmesi | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kaynakların etkin kullanım becerisi | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | İşletme için stratejik kararların alınması becerisi | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Değişen şartlar altında en uygun kararların alınması becerisi | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Modeller | |
2 | Doğrusal Modellerin Çözüm Teknikleri | |
3 | Ulaştırma Modelleri ve Çözümleri | |
4 | Envanter Problemleri | |
5 | Envanter Problemleri | |
6 | Kuyruk Teorisi | |
7 | Doğrusal Olmayan Modeller | |
8 | Doğrusal Olmayan Modeller | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Üretim Çizelgeleme | |
11 | Hat Dengeleme Problemleri | |
12 | Hat Dengeleme Problemleri | |
13 | Benzetim Problemi | |
14 | Benzetim Problemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Operation Research,Wayne Winston |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 515 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 600 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |