Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Cerrahi Hastalıklar ve Bakımı | HMS 519 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEVİN ALTINKAYNAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocukluk dönemi cerrahi hastalıklarında kanıt temelli hemşirelik bakımının sunulması konusunda öğrencinin bilgi ve becerisini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Çocuklarda cerrahi sorunlar ve hemşirelik bakımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda sık görülen cerrahi hastalıkları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Çocukta cerrahi sorunlarda sık karşılaşılan semptomları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen cerrahi hastalıklarda kanıt temelli hemşirelik bakımının sunulmasında bilgi ve beceri kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği | |
2 | Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği | |
3 | İnfant Dönem Cerrahisinde Parenteral ve Enteral Beslenme | |
4 | İnfant Dönem Cerrahisinde Parenteral ve Enteral Beslenme | |
5 | Antenatal Tanılı Doğumsal Anomalilerin İzlemi ve Cerrahi Tedaviler | |
6 | Antenatal Tanılı Doğumsal Anomalilerin İzlemi ve Cerrahi Tedaviler | |
7 | Solunum Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı | |
8 | Sindirim Siteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı | |
9 | Karaciğer ve Safra Yolları Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı | |
10 | Karaciğer ve Safra Yolları Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı | |
11 | Boşaltım Sisteminin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı | |
12 | Genital Sistemin Doğumsal Anomalileri ve Hemşirelik Bakımı | |
13 | Endoskopik Cerrahi ve Yeni Teknolojiler | |
14 | Endoskopik Cerrahi ve Yeni Teknolojiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 2- Gordon CM, Katzman DK, Rosen DS, Woods ER. (2008). Adolescent Health Care A Pratical Guide, L. S. Neinstein (Ed). Fifth Edition, Lippincott Williams & Wilkins. 3- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey. 4- Törüner E, Büyükgönenç L. (2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara. 5- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby. 6- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset. 7- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company. 8- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi. 9- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. 10- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara. 11- Gromoda KK. (2007). Mothering Multiples. Breastfeeding & Caring For Twins or More. USA. 12- Bindler Rc, Ball JW, London ML, Davidson MR. (2014). Anne ve Çocuk Hemşireliği Klinik Uygulama Becerileri Kitabı (Çev= NC. Şahiner, A. Açıkgöz, MD. Bal) Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara. 13- Kuğuoğlu S, Demirbağ C. (Ed.)(2015) Aile Temelli Sağlık Yaklaşımı. Akademisyen Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır. | ||||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir. | ||||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar. | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |