Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İki Fazlı Akışlarda Isı Transferi | OTO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sistemlerde iki fazlı akışla oluşan ısı transferini öğretme ve örneklerle açıklama, İki fazlı akışlarda ısı transferi terimlerini ve tanımlamalarını öğretme, Kaynama olayını öğretme ve termodinamik hesap yapma, Çekirdek kaynama ve kaynama mekaniği prensibini öğretme, Konveksiyonel kaynama ve aşırı soğutulmuş kaynamayı öğretme, Yoğuşma ve yoğuşma mekaniği anlama ve öğrenme, Nusselt Teori, Laminer ve türbülanslı film yoğuşmasını anlama ve işlem yapabilme, Uygulama alanları anlama, Proses uygulamaları öğretme |
Dersin İçeriği | İki fazlı akışlarda ısı transferi ile ilgili terimler, Kaynama olayları ve termodinamik hesaplama, Çekirdek kaynama ve kaynama mekaniği prensibi, Gölet ve karışık kaynama olayının özellikleri, Konveksiyonel kaynama ve aşırı soğutulmuş kaynama, Kaynama akışı (Chen modeli), Alt basınç kaynaması, Doymuş kaynama, Kritik ısı akış, Yoğuşma mekaniği, Nusselt Teori, Laminer ve türbülanslı film yoğuşması, Uygulama alanları, Proses uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İki fazlı akışlarda ısı transferi ile ilgili terimleri öğrenme ve aralarındaki ilişkiyi kavrama | Anlatım, | Sınav , |
2 | İki fazlı akışlarda ısı transferinin temel tanımları öğrenme | Anlatım, | Sınav , |
3 | Kaynama olayları anlama ve termodinamik hesap yapabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Çekirdek kaynama ve kaynama mekaniği prensibini öğrenme | Anlatım, | Sınav , |
5 | Gölet ve karışık kaynama olayının özelliklerini öğrenme | Anlatım, | Sınav , |
6 | Konveksiyonel kaynama ve aşırı soğutulmuş kaynamayı öğrenme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Kaynama akışı (Chen modeli), Alt basınç kaynaması, Doymuş kaynama, Kritik ısı akışı öğrenme ve kavrama | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Yoğuşma ve yoğuşma mekaniği anlama ve öğrenme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
9 | Nusselt Teori, Laminer ve türbülanslı film yoğuşmasını anlama ve işlem yapabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
10 | Uygulama alanları; Kazanlar, Yoğuşturucular, Buhar üreteçleri, Soğutucular öğrenme ve hesap yapabilme | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
11 | Proses uygulamaları: Kimyasal ayrıştırma, Gaz ayrıştırma, Petrol rafine işlemi öğrenme ve kavrama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki fazlı akışlarda ısı transferine giriş | |
2 | İki fazlı akışlarda ısı transferinin temel tanımlar | |
3 | Kaynama olayları ve kaynamanın termodinamiği | |
4 | Çekirdek kaynama, Kaynama mekaniği | |
5 | Gölet kaynama, Karışık kaynama | |
6 | Konveksiyonel kaynama; Aşırı soğutulmuş kaynama | |
7 | Kaynama akışı (Chen modeli) | |
8 | Alt basınç kaynaması, Doymuş kaynama, Kritik ısı akışı | |
9 | Yoğuşma ve Yoğuşma mekaniği | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Nusselt Teori | |
12 | Laminer ve türbülanslı film yoğuşması | |
13 | Uygulama alanları; Kazanlar, Yoğuşturucular, Buhar üreteçleri, Soğutucular | |
14 | Proses uygulamaları: Kimyasal ayrıştırma, Gaz ayrıştırma, Petrol rafine işlemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Collier, J. G., and Thome, J. R., Convective Boiling and Condensation 3rd. Ed. Oxford Science Publications |
Ders Kaynakları | [1] Lahey, R. T., Ed., Boiling Heat transfer, Elsevier Science Publishers, Amsterdam. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |