Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekatronik Mühendisleri İçin Görüntü İşleme | MEK 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAŞİT KÖKER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Tufan KOÇ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Görüntü İşlemenin temelleri öğrenmek, herhangi bir görüntü üzerindeki örüntü ayırt edecek yöntemleri kavramak |
Dersin İçeriği | Sayısal görüntü işlemeye giriş, 2 boyutlu sistemler, Görüntü iyileştirme, Görüntü kodlama ve sıkıştırma, örüntü tanımaya giriş, tanıma ve sınıflandırma, Bölütleme, İleri örüntü tanıma uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir görüntüyü oluşturan bileşenleri tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Görüntü iyileştirme teknikleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Görüntü kodlama ve sıkıştırma tekniklerini kullanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Sınflandırma yöntemlerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Bölütleme teknikleri kullanarak örüntü tanıma uygulaması gerçekleştirir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Çeşitli örüntü tanıma uygulamları gerçekleştirir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayısal görüntü işlemeye giriş | |
2 | Sayısal görüntü işlemenin temelleri | |
3 | Uzamsal domende görüntü iyileştirme | |
4 | Uzamsal domende görüntü iyileştirme | |
5 | Frekans domeninde görüntü iyileştirme | |
6 | Görüntü onarma | |
7 | Morfolojik Görüntü işleme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Görüntü bölütleme | |
10 | Görüntü bölütleme | |
11 | Örüntü tanıma | |
12 | İleri görüntü işleme örnekleri | |
13 | İleri görüntü işleme örnekleri | |
14 | İleri görüntü işleme örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. R. C. Gonzalez and P. Wintz, ?Digital Image Processing?, Second Edition, Addison-Wesley Publishing, 1987. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |