Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Yönetiminde Örnek Olaylar | MYI 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hizmet veya ürün üreten işletmelerde ortaya çıkan gerçek hayat problemlerinin analiz edilip modellenerek, çözülecek örnek olaylar ile analitik ve yönetsel bir bakış açısının orta ve üst düzey yöneticiler ile akademisyen adaylarına kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Sistem yaklaşımı ile gerçek hayat problemlerinin ele alınması, tahmin problemleri, atama problemleri, stok yönetimi, proje yönetimi, tesis yer seçimi ve montaj hatlarının dengelenmesine ilişkin problemler, çözüm teknikleri ve örnek olay uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik yönetimi kapsamında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , |
2 | Problemlerin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , |
3 | Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma becerisi | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , |
4 | Alternatifler arasında en uygununu seçme | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
5 | Stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem Yaklaşımı | Ders Notları |
2 | Örnek Olay | Ders Notları |
3 | Atama Problemi | Ders Notları |
4 | Örnek Olay | Ders Notları |
5 | Tahmin | Ders Notları |
6 | Örnek Olay | Ders Notları |
7 | Proje Yönetimi | Ders Notları |
8 | Örnek Olay | Ders Notları |
9 | Stok Yönetimi | Ders Notları |
10 | Örnek Olay | Ders Notları |
11 | Tesis Yeri Seçimi | Ders Notları |
12 | Örnek Olay | Ders Notları |
13 | Montaj Hatları Dengeleme | Ders Notları |
14 | Örnek Olay | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tüm haftalara ait ders notları fotokopiden temin edilebilmektedir. |
Ders Kaynakları | Alacapınar, F., Örnek Olay Yöntemi ve Eğitimde Örnek Olaylar, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |