Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Çağdaş Yaklaşımlar | ELT 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAT ATAR, |
Dersin Yardımcıları | Res. Assist. Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders yabancı dil öğretmeni yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel hayatlarının şekillenmesinde teorik ve pratik bilgiler ışığında gerekli olan çağdaş yaklaşımlar sunmayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Yabancı dil öğretmenlerinin eğitim-öğretim hayatı içerisinde yaşadıkları zorlukların eleştirel bir gözle analiz edilmesi ve hem teorik hem de pratik çözüm önerilerinin sunulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş/Öğretmen Eğitimi | |
2 | Öğretmen eğitimi ve öğrenme teorileri | (Roberts, J. 1998) |
3 | Öğretmen eğitimi ile ilgili yaklaşımlar | (Richards, J. 1998); (Roberts, J. 1998) |
4 | Profesyonel Gelişime Katılma | (Bailey, et al.) |
5 | Öğretmen katılımını etkileyen faktörler | Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in Professional activities. Teaching and Teacher Education, 19, 149-170. |
6 | Öğretim üzerine yansıtma | Staniforth, D. & Harland, T. (2003). Reflection on practice: Collaborative action research for new academics. Educational Action Research, 11, 1, 79-92. |
7 | Eylem araştırması ve öğretmenin katılımı | Peters, J. (2004). Teachers engaging in action research: Challenging some assumptions. Educational Action Research,12, 4, 535-556. |
8 | Öğretmen araştırmasının başlıca öğeleri | Courtney, J. (2007). What are effective components of in-service teacher training? Journal of In-service Education, 33, 3, 321-339. |
9 | Vize | |
10 | Öğretmen araştırması | Atay, D. (2008). Teacher research for Professional development. ELT Journal. |
11 | Öğretmen eğitiminin doğası | Ch. 1. The nature of teacher education Ch. 2. Workshops Ch. 8. Analyzing critical incidents Ch. 9. Case analysis (Richards, J. C. (2005) |
12 | Eylem araştırması sunumları | |
13 | Eylem araştırması sunumları | |
14 | Öğretmen eğitimine yönelik ders sonu öneriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Publishing Richards, J. C. (1998). Beyond Training. Cambridge: CUP |
Ders Kaynakları | 1. Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Publishing 2. Richards, J. C. (1998). Beyond Training. Cambridge: CUP 3. Bailey, K. M., Curtis, A. & Nunan, D. (2001). Pursuing Professional Development. Boston: Heinle & Heinle. 4. Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in Professional activities. Teaching and Teacher Education, 19, 149-170. 5. Staniforth, D. & Harland, T. (2003). Reflection on practice: Collaborative action research for new academics. Educational Action Research, 11, 1, 79-92. 6. Peters, J. (2004). Teachers engaging in action research: Challenging some assumptions. Educational Action Research,12, 4, 535-556. 7. Courtney, J. (2007). What are effective components of in-service teacher training? Journal of In-service Education, 33, 3, 321-339. 8. Atay, D. (2008). Teacher research for Professional development. ELT Journal. 9. Richards, J. C. (2005). Professional Development for Language Teachers |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|