Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lineer Sistemler Teorisi | BSM 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL, Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Haberleşme, kontrol ve sinyal işleme konularında temel oluşturan durum uzayı formlarını öğretmek, durum uzayı formlarını kullanarak kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirliği analiz edebilmek, ayrık zaman durum uzayı formları hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Matematiksel notasyonların gözden geçirilmesi, durum denklemleri, geçiş matrisleri ve özellikleri, kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirlik, gerçeklenebilirlik teorisi, giriş-çıkış kararlılığı, kontrol edici ve gözlemleyici formlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Haberleşme, kontrol ve sinyal işleme konularında temel oluşturan durum uzayı formlarını öğretmek | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Durum uzayı formlarını kullanarak kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirliği analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Ayrık zaman durum uzayı formları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistemlerin Sınıflandırılması | |
2 | Özdeğer ve Özvektör Kavramları | |
3 | Durum Uzayı Kavramları ve Modelleme | |
4 | Durum Uzayı Kavramları ve Modelleme | |
5 | Durum Uzayı Modellerinin Türetilmesi ve Kanonik Dönüşümler | |
6 | Durum Uzayı Modellerinin Türetilmesi ve Kanonik Dönüşümler | |
7 | Koordinat Dönüşümleri ve Matris Polinomları | |
8 | Lineer Sistem Analizi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Lineer Sistem Analizi | |
11 | Doğrusallaştırma ve Ayrıklaştırma | |
12 | Doğrusallaştırma ve Ayrıklaştırma | |
13 | Ayrık Sistemlerin Durum Uzayı Modellemesi | |
14 | Ayrık Sistemlerin Durum Uzayı Modellemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
-Linear System Theory, Wilson J. Rugh, Pearson Education; 2nd edition, 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |