Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizikte İleri Bilgisayar Uygulamaları | JFM 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofizikte sık kullanılan Fortran programlama dili ve grafik, haritalama, vb. paket programlar yardımıyla, gerek veri işlem ve modelleme aşamasının gerekse sonuçların görsel olarak sunumunun kolaylaştırılması. |
Dersin İçeriği | Fortran programlama dili ve jeofizikteki uygulamaları, iki ve üç boyutlu grafik ve haritalama programları (Grapher, Surfer vb.) ve jeofizikteki uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fortran deyimlerini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Jeofizik problemlerin çözümünde fortran programlama dilini kullanır, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Fortran dilinin jeofizikteki uygulamalarını analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Grapher programını kullanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
5 | Surfer programını kullanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
6 | Jeofizik problemlerin çözümü, sonuçların yorumu ve sunumu için grafik, haritalama, vb. paket programları etkin biçimde uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fortran programlama dili, Fortran deyimleri, isimleri ve kodlaması | |
2 | Sabitler, değişkenler, ifadeler, atama deyimleri | |
3 | Arşiv fonksiyonları, giriş/çıkış ve yönetim deyimleri | |
4 | Bildiri deyimleri, fonksiyonlar ve alt programlar | |
5 | Bildiri deyimleri, fonksiyonlar ve alt programlar | |
6 | Fortran dilinin jeofizikteki uygulamaları | |
7 | Fortran dilinin jeofizikteki uygulamaları | |
8 | Fortran dilinin jeofizikteki uygulamaları | |
9 | Grapher programı ve jeofizikteki uygulamaları | |
10 | Grapher programı ve jeofizikteki uygulamaları | |
11 | Surfer programı ve jeofizikteki uygulamaları | |
12 | Surfer programı ve jeofizikteki uygulamaları | |
13 | Jeofizikte sık kullanılan diğer paket programlar | |
14 | Jeofizikte sık kullanılan diğer paket programlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1- McCRACKEN, D.D., 1967. Fortran with Engineering Applications. J.Wiley & Sons. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |