Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Hizmet Tasarımı SAU 561 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ekonomik sistem içerisinde hizmet sektörünün payi uretim sektörüne gore hizla artmaktadir. Bu artisa paralel olarak artan rekabet hizmet tasarimi konusunu on plana cikarmaktadir. Yapisi gereği urunlerden farkli ozellikler tasiyan hizmetlerin tasariminda bu farkliliklari dikkate alan bir perspektifin benimsenmesi gerekir. Dersin amaci urun tasarimindan ayri olarak basarili hizmet tasarimi yapabilme konusunda temel prensipleri öğrencilere tanıtmak ve bu konuda stratejik düşünme becerisi kazandirmaktir.
Dersin İçeriği Ozellikleri geregi hizmet tasarimi urun tasarimindan frakli bir perspektifle ele alinmalidir. Ayrica isletmeler arasinda artan rekabet iseltmeleri dah inovatif sunumlar yapma konusunda zorlamaktadir. Bu cercevede musteri beklentilerini karsilayacak ve musteri memnuniyetini saglayacak hizmet tasarim sureci prensipleri bu dersin icerigini olusturmaktadir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma,
2 Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası,
3 Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
4 Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir Anlatım, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet kavrami ve hizmet sektoru
2 Surec tasarimi ve hizmet kavrami iliskisi
3 Boşluk (GAP) modeli ve onemi
4 Hizmet tasarimi prensipleri
5 Hizmet plani (blue print) hazırlama
6 Hizmet tasarimi organizasyonu
7 Hizmet tasarimi ve teknoloji ilişkisi
8 Hizmet tasarimi uygulama
9 Ara Sınav
10 Hizmet tasarimi geliştirme
11 Iyi tasarlanmis bir hizmet tasariminin ozellikleri
12 Hizmet tasariminda basari kriterleri
13 Sinif uygulamasi ve sunumlar
14 Sinif uygulamasi ve sunumlar
Kaynaklar
Ders Notu Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers, Hoboken,
NJ [ etc.]: Wiley.
• LOVELOCK, C.H.; BANSAL, H.S. u. WIRTZ, J. (2008).
Services marketing : people, technology, strategy. Canadian Aufl., Boston: Pearson.
• VARGO, S.L. u. LUSCH, R.F. (2008).
Why “service”? Academy of Marketing Science. 2008(36). S. 25–38.
• KIM, H. (2009).
Service science for service innovation. Journal of Service Science. 2009(1). S. 1-7.
• EVERSHEIM, W. (Hrsg.). (2009).
Innovation management for technical products - systematic and integrated product development and
production planning, Berlin; Heidelberg: Springer.
• PARASURAMAN, A. (2010).
Service productivity, quality and innovation: Implications for service-design practice and research.
International Journal of Quality and Service Sciences. 2(3). S. 277-286.
• LOVELOCK, C. u. WIRTZ, J. (2010).
Services Marketing. 7 Aufl., New Jersey: Prentice Hall.
• PARASURAMAN, A.; ZEITHAML, V.A. u. BERRY, L.L. (1985).
A conceptual model of service quality and its implications for future research. The Journal of
Marketing. 49(4). S. 41-50.
• VARGO, S.L. (2008).
Customer Integration and Value Creation Paradigmatic Traps and Perspectives. Journal of service
research. 11(2). S. 211-215.
• WOODRUFF, R.B. (1997).
Customer value: the next source for competitive advantage. Journal of the Academy of Marketing
Science. 25(2). S. 139-1532
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 16 16
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5