| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Darboğaz Yönetimi | SAU 555 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Üniversitenin çeşitli lisans seviyesindeki öğrenciler için, gerek sosyal ve gerekse işletme çevresinde oluşan problemlere ve çözümlerine farklı bir bakış açısı vermektir. Dersin felsefesi anlaşıldığında, sorunları herzamankinden farklı görmeye başlayacağız. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giris ve Amaç | |
| 2 | Darboğaz ve Kısıtlar Teorisi Nedir, Önemi Nedir? | |
| 3 | Yeni Bir Yönetim Yaklasımı | |
| 4 | Fiziksel ve Politik Kısıtlar | |
| 5 | Kısıtlar Teorisi Yönetim Sistemi ve Sistemin Elemanları | |
| 6 | Mantık Ağacı Diyagramı, İstenmeyen Sonuçlar ve Kök Nedenler | |
| 7 | Kısıtlar Teorisi Sistem Anlayısı ve Araçları | |
| 8 | Sistem Kısıtları, Amacın Ölçülmesi, Neden-Sonuç İliskisi | |
| 9 | Kısıt Teorisi ve Mükemmel Süreç Gelistirme | |
| 10 | Kısıtlar Teorisinin Bes Adımlı Odaklanma Prosesi | |
| 11 | Mantıksal Düsünme Süreci ve Mantıksal Düsünme Sürecinin Yararları | |
| 12 | Mantıksal Düsünme Sürecinin Üç Temel Sorusu | |
| 13 | Mantıksal Düsünme Sürecinin Bes Aracı | |
| 14 | Genel tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|