| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çayır ve Meraların Islah Yöntemleri | BIY 626 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çayır ve mera alanlarının ıslahında kullanılan yöntemlerin incelenmesi |
| Dersin İçeriği | Yöntemlerin belirlenmesi, uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tamamında | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çayır ve meraların tanımı | |
| 2 | Çayır ve mera kanunu | |
| 3 | Çayır ve meraların yönetimi | |
| 4 | Çayır ve meraların oluşum süksesyonları | |
| 5 | Klimaks vejetasyonun belirlenmesi | |
| 6 | Ülkemiz çayır ve meralarının durumu | |
| 7 | Islah yöntemlerinin belirlenmesi | |
| 8 | Üstten tohumlama yöntemi | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Gübreleme yöntemi | |
| 11 | Yabancı ot kontrolü yöntemi | |
| 12 | Sulama yöntemi | |
| 13 | Otlatma sistemleri yöntemi | |
| 14 | Genel değerlendirme ve sonuçlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çayır Mera Ders Notu |
| Ders Kaynakları | Bakır, Ö., 1987. Çayır-Mera Amenajmanı. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 992, Ders Kitabı: 292, Ankara. Gençkan, M.S., 1992. Çayır-Mer’a Kültürü Amenajmanı Islahı. Ege Üniversitesi, Ziraat Fak., Yayınları No: 483, Bornova-İzmir, 655s. Altın, M., A. Gökkuş, A. Koç. 2005. Çayır Mera Islahı. Tarım ve Köy İşleri Bak. TÜGEM Gen. Müd., Çayır Mera Hav. Gel. Da. Bşk, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
| 3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
| 4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| 5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
| 12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tamamında |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||