Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genetikte Özel Konular BIY 611 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Genetikteki temel kavramlar detaylı olarak açıklanacak, genetiğin farklı alanlarla ilişkisi, kanser, apoptozis gibi hücresel olayların genetik ile ilişkisi, genetikte yeni gelişmeler ve etik konusu açıklanacaktır.
Dersin İçeriği Kromatin, kromozom, heterokromatin, kinetokor, sentromer organizasyonu, telomerler, kanser ve genetik, kanser ve çevre, kök hücre, gelişim genetiği, apoptozis.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kromatin Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
2 Kromozomlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
3 Heterokromatin Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
4 Heterokromatinin etki ve fonksiyonları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
5 Kinetokor Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
6 Sentromer organizasyonu ve sentromerik heterokromatin Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
7 Telomerler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
8 Kanser ve genetik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
9 Ara Sınav Soru-Cevap, Sınav ,
10 Kanser ve çevre Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
11 Kök hücre çalışmaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
12 Gelişim genetiği Anlatım, Sınav , Ödev,
13 Apoptosis = Programlanmış hücre ölümü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
14 Genetik ve Davranış Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
15 Genetik araştırmalarda etik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kromatin
2 Kromozomlar
3 Heterokromatin
4 Heterokromatinin etki ve fonksiyonları
5 Kinetokor
6 Sentromer organizasyonu ve sentromerik heterokromatin
7 Telomerler
8 Kanser ve genetik
9 Kanser ve çevre
10 Kök hücre çalışmaları
11 Gelişim genetiği
12 Apoptosis = Programlanmış hücre ölümü
13 Genetik ve Davranış
14 Genetik araştırmalarda etik
Kaynaklar
Ders Notu 1. Genetik. W. S. Klug and M.R. Cummings, Ed. Cihan Öner. Palme Yayıncılık, 2002.
2. Genetik. A. N. Bozcuk. Palme Yayıncılık, 2000.
3. Human Molecular Genetics 2. T. Strachan, A.P. Read. Willey and Sons Publication,2000.
4. Chromatin: Structure and Function. A. Wolffe. Academic Press, 1992.
5. Heterochromatin: Molecular and Structural Aspects. Ed. R.S. Verma. Cambridge
University Press, 1988.
6. Hücre Çekirdeği ve Kromozomlar. S. Karol, Z. Suludere. Gazi Üniversitesi Yayınları,173: 24, 1992.
7. The Telomere. D. Kipling. Oxford University Press, 1995.
8. Cancer: Genetics and the Environment. Ed. H.L. Bradlow, J. Fishman, M.P. Osborne.Annals of the New York Academy of Sciences, Vol. 833, 1997.
9. Carcinogenicity and Pesticides: Principles, Issues and Relationships. Ed. N.N. Ragsdale, R.E. Menzer. ACS Symposium Series 414, 1989.
10. Apoptosis: The Molecular Biology of Programmed Cell Death. Ed. M.D. Jacobson, N.McCarthy. Oxford University Press, 2002.
11. Biology Today. E.C. Minkoff, P.J. Baker. Garland Sciences Press, 2004
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. X
3 Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. X
4 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. X
5 Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. X
6 Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. X
7 Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. X
8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. X
9 Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. X
10 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. X
11 Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
12 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6