Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntem ve Teknikleri | RES 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli bir konuda araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Bir araştırmayı planlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular anlatılır. |
2 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular tartışılır. |
3 | Bilimsel tutum ve davranışlar | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur |
4 | Bir araştırmanın planlanması | 1 numaralı kaynaktan "İçerik ve Biçim" başlığı altında yer alan 15 ile 46. sayfalar arası okunur. |
5 | Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramlar | 1 numaralı kaynaktan 1 ile 14. sayfalar arasındaki kavramlar anlatılır. |
6 | Problemin saptanması | 2 numaralı kaynaktan "Problem" başlığı altındaki 53 ile 65. sayfalar arasındaki bölümler okunur ve bir problem cümlesi yazılır |
7 | Araştırmanın konusu, amacı ve önemi | 2 numaralı kaynaktan 67 ile 71. sayfalar arasındaki "Amaç" ve "Önem" başlıkları okunur ve bir konu etrafında amaç cümlesi yazılır. |
8 | Varsayım ve hipotez | 2 numaralı kaynaktan 71 ile 73. sayfalar arası okunur ve varsayım ile hipotez arasındaki fark tartışılır. |
9 | Tanım ve sınırlılıklar | 2 numaralı kaynaktan 73 ile 75. sayfalar arası okunur |
10 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan "Kaynak Gösterme" başlığı altındaki 53 ile 56. sayfalar arası okunur ve derste örnekler verilir. |
11 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan 66 ile 74. sayfalar arasındaki "Özel Dipnot ve Kaynakça" başlıkları okunur ve derste örnekler verilir. |
12 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir. |
13 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir. |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009. 2. ______. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2000. 3. Barzun, J., Graff, F.H. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. İstanbul: Tübitak Yayınları, 1997. 4. Türk Dil Kurumu. Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005. |
Ders Kaynakları | 5. Westfall, Richards. Modern Bilimin Oluşumu. Çev. İsmail Hakkı Duru. Ankara: Tübitak Yayınları, 2000. 6. Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |