Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Biyoçeşitliliği | BIY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ UZUN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiye´nin biyostratejik önemini kavrama ve bu bağlamda koruma ve kontrol etme becerisi geliştirme. |
Dersin İçeriği | Genetik kaynaklar, bitki ve hayvan grupları, omurgasız hayvanlar, tatlısu faunası, kurbağalar, sürüngenler, kuşlar ve memelilerdeki mevcut durum; yapılan araştırmalar, karşılaşılan güçlükler ve teklifler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoçeşitliliğin tanımını yapabilmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Gen, tür, ekosistem ve ekolojik işlevlerdeki çeşitliliği kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Türkiye´nin faunistik çeşitliliğini öğrenmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Türkiye´nin floristik çeşitliliğini öğrenmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Türkiye biyoçeşitliliği öğrenmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gen Çeşitliliği | |
2 | Tür Çeşitliliği | |
3 | Ekosistem ve Ekolojik İşlevlerdeki Çeşitlilik | |
4 | Biyoçeşitliliğin Ekosistem İşlevleri Üzerindeki Yaraları ve Önemi | |
5 | Biyoçeşitliliğin Ekonomik Yararları ve Önemi | |
6 | Türkiye Biyoçeşitliliğinin Oluşum Süreci ve Sebepleri | |
7 | Omurgasız Hayvanlar | |
8 | Türkiye Herpetofaunası | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Türkiye Ornitofaunası | |
11 | Türkiye Memelileri | |
12 | Tohumsuz Bitkiler | |
13 | Tohumlu Bitkiler | |
14 | Korumaya Dönük Çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Anonim. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005. |
Ders Kaynakları | Anonim. Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma Rehberi, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği Yayını, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |