Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma ve Yazma Yöntemleri | TED 677 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe Demirdeler, Arş. Gör. M. Mustafa Örücü, Arş. Gör. Elmas Karakaş, Arş. Gör.Samet Çakmaker |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma ve yazma bilimsel çalışmaların olmazsa olmaz şartlarındadır. Araştırmanın nasıl yapılması gerektiği ve nasıl bir plan dahilinde Yürütülmesi gerektiği önemli bir problemdir. Bu gayeyle bilimsel araştırma yöntemlerinin tanıtılması, öğrencilere örnekleriyle gösterilerek bilimsel çalışma bilgi ve alışkanlıklarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Araştırmada yaklaşımlar, yöntem ve uygulama sorunları, araştırmayı sunma tarzları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel araştırmada yöntem ve teknik | |
2 | Nesnellik ve öznellik kavramları ve sınırları | |
3 | Araştırma aşamaları | |
4 | Araştırma aşamaları: Konu seçimi çalışmaları | |
5 | Araştırma aşamaları: Kaynak tarama, alan araştırması ve bilgi kaynakları | |
6 | Araştırma aşamaları: Verileri belirleme, veri türleri | |
7 | Araştırma aşamaları: verileri çözümleme ve gruplandırma | |
8 | Araştırma aşamaları: Veriden bulguya ulaşma | |
9 | Araştırma aşamaları: Bulguları değerlendirme ve yorumlama: Diyalektik, analitik ve eleştirel yaklaşımlar | |
10 | İlk sonuçların sağlaması: sonuç-konu, sonuç-model ve sonuç-amaç, parça-bütün karşılaştırmaları | |
11 | Araştırmanın sunuluşu: metin yazımında dikkat edilecek noktalar: geliştirme fikri, verilerin bulguların sıralanması, karşılaştırılması; ana düşüncenin sergilenmesi, referans gösterme teknikleri | |
12 | Bilimsel makale ve rapor hazırlama | |
13 | Araştırmanın sunuluşu: Tez ve kitap hazırlama | |
14 | Konuların genel değerlendirmesi ve uygulama deneyimlerinin pekiştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Halil Açıkgöz, İlmi Araştırma yazılarında Uygulanacak Esaslar, İstanbul 1988 2. Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara 1988 3. Amiran Kurtkan, Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul 1978 4. Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Ankara 1987 5. Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, İstanbul 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | ||||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |