Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hareketler Sosyolojisi | SOS 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hareketler, temelde sosyo-psikolojik nitelikli oluşumların bir yansıması olarak kavramayı sağlamak. Eski Türkler ve Osmanlılarda toplumsal tabakalaşma ve sınıf yapısı, Batı ve Türk toplumunda yeni ideolojik yönelimler, dini hareketlerin yükselişi gibi çok yönlü eylem biçimlerini ayrıntılı olarak yorumlanmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Türkler ve Osmanlılarda toplumsal tabakalaşma ve sınıf yapısı, Batı ve Türk toplumunda yeni ideolojik yönelimler, dini hareketlerin yükselişi gibi çok yönlü eylem biçimlerini ayrıntılı olarak yorumlanma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkler ve Osmanlılarda toplumsal tabakalaşma ve sınıf yapısını öğretir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Batı ve Türk toplumunda yeni ideolojik yönelimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Sosyal hareketlerin analizi hakkında aydınlatıcı fikirler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Sosyal hareketlerin doğuşu hakkında bilgi edindirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Türkiyedeki sosyal olayların nedenlerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Sosyal hareketlere analiz ve değerlendirme yeteneği geliştirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kolektif davranış ve sosyal hareketlerin sosyolojisi | |
2 | 19.yy da Osmanlı Toplumunda işçi sınıfının doğuşu | |
3 | 20.yy da ihtilalci işçi hareketleri | |
4 | Doğu Avrupa ülkelerinde sosyal yapı değişmeleri | |
5 | Türk Tarihi açısından Feodalizm ve Asya Tipi Üretim Tarzı üretim üzerinde tartışmalar | |
6 | Eski Türkler ve Osmanlılarda Sosyal tabakalaşma ve sınıf yapısı | |
7 | Sosyal hareketler ve Yeni Sol-Yeni Sağın sosyolojisi | |
8 | Sovyet Rusyada Marksizmin iç savaşı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Balkanlarda Sosyal Hareketler ve milliyetçilik | |
11 | Sosyal Hareketler olarak Celali Ayaklanmaları | |
12 | Sosyal Hareketler ve kitle kültürü | |
13 | Mitosdan Ütopyaya | |
14 | Ütopyadan reel sosyalizme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | ||||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | ||||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | ||||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | ||||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |