Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Kimyada Son Gelişmeler | KIM 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Analitik kimyanın rolü, çeşitli ayırma ve tayin yöntemlerini öğretmek, analitik kimyadaki son gelişmeleri vurgulamaktır. Diğer üniversiteler de kimya lisansüstü programlarda benzer dersler mevcuttur. |
Dersin İçeriği | Analitik Kimya literatürü, Analitik Kimya literatürü ışığında yeni gelişen analitik teknikler, Uygulamalar ve yankı yapan yeni gelişmeler, Konuyla ilgili değerlendirme ve tartışmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler literatür takibini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler yeni analitik tekniklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenciler analitik teknikleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal analizin tanımı ve önemi | [1], [2], [3], [4] |
2 | Analitik kimyanın çalışma alanları | [1], [2], [3], [4] |
3 | Analitik kimyada istatistiğin etkin bir şeklide kullanımı | [1], [2], [3], [4] |
4 | Laboratuvar çalışması, temizliği ve güvenliği | [1], [2], [3], [4] |
5 | Örnek alımı, örnek saklanması ve örneğin analize hazırlanması | [1], [2], [3], [4] |
6 | Zenginleştirme ve ayırma yöntemleri | [1], [2], [3], [4] |
7 | Moleküler spektroskopik yöntemlerde son gelişmeler | [1], [2], [3], [4] |
8 | Arasınav | [1], [2], [3], [4] |
9 | Atomik spektroskopik yöntemlerde son gelişmeler | [1], [2], [3], [4] |
10 | Atomik spektroskopik yöntemlerde son gelişmeler | [1], [2], [3], [4] |
11 | Kromatografik yöntemlerde son gelişmeler | [1], [2], [3], [4] |
12 | Kromatografik yöntemlerde son gelişmeler | [1], [2], [3], [4] |
13 | Birleşik (kombine) teknikler | [1], [2], [3], [4] |
14 | Birleşik (kombine) teknikler | [1], [2], [3], [4] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Handbook of elemental speciation: techniques and methodology, Ed. Rita Cornelis, ISBN : 0-471-49214-0, England: John Wiley & Sons, 2003.2) [2] Handbook of elemental speciation II: species in the environment,food,medicine and occupational health, Ed. Rita Cornelis, ISBN : 0-470-85598-3, England: John Wiley & Sons, 2005. [3] Trace element speciation for environment, food and health, Ed. Les Ebdon, ISBN : 0-85404-459-0, Cambridge: SC, 2001 [4] Enstrumental Analiz, D. A. Skoog, F.J. Holler ve T.A. Nieman V.Baskı. Türkçe çeviri (E. Kılıç, F.Köseoğlu ve H.Yılmaz) Bilim Yayıncılık., Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |