Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Termodinamik | MKM 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Termodinamik, Akışkanlar Mekaniği, Isı geçişi ( Lisans seviyesi) |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ufuk DURMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri termodinamik dersinin amacı: öğrencilerin lisans eğitimleri esnasında görmedikleri termodinamik konularında teorik bilgileri vermek ve lisansüstü tez çalışmalarında gerek duyacakları özel termodinamik konularını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Temel bilgiler, Maxwel özelik bağıntıları, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları, İklimlendirme, Kimyasal reaksiyonlar, Kimyasal denge, Faz dengesi, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğin ileri ve özel konularını analiz eder.. | ||
2 | Mühendislik uygulamalarında termodinamik prosesleri belirler. | ||
3 | Fiziksel ve kimyasal proseslerin termodinamik analizini yapar. | ||
4 | Kütle ve enerji denkliklerini birlikte çözer. | ||
5 | Kimyasal reaksiyonların ve karışımların termodinamiğini analiz eder. | ||
6 | İklimlendirme tekniklerini analiz eder. | ||
7 | Nemli hava ve gaz karışımlarının termodinamiğini mühendislik alanlarına uygular | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Psikrometrik diyagramı kullanır ve veri üretir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
9 | Gaz karışımlarına Dalton ve Amagat yasalarını uygular. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , |
10 | Yanma reaksiyonlarında yakıt analizi yardımıyla gerekli hava miktarını hesaplar | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
11 | Yanmada adyabatik alev sıcaklığını hesaplar | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , |
12 | Çok karışanlı ve çok fazlı karışımların faz dengesini inceler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
13 | Kimyasal debge kıstasını belirler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
14 | Gibbs fonksiyonlarını inceler. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , |
15 | Yüksek hızlı akışların termodinamiğini inceler | Anlatım, Benzetim, Örnek Olay, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, Özellik bağıntıları | |
2 | Maxwel özelik bağıntıları, Clapeyron denklami | |
3 | Gaz karışımları, Dalton ve Amagat yasaları | |
4 | Gaz-Buhar karışımları, Nemli hava | |
5 | İklimlendirme, Psikrometrik diyagram | |
6 | Kimyasal reaksiyonlar, Yakıtlar ve yanma | |
7 | Oluşum Entalpisi, Reaksiyon entalpisi | |
8 | Adayabatik alev sıcaklığı | |
9 | Kimyasal denge kıstası | |
10 | Eş zamanlı reaksiyonların kimyasal dengesi | |
11 | Faz dengesi, Gaz ve sıvı karışımlarının doymuş hal dengesi | |
12 | Durma özelikleri | |
13 | Ses hızı ve Mach sayısı | |
14 | Lülelerde izentropik akış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.Dr. Mustafa ÖZDEMİR İleri Termodinamik Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Y. ÇENGEL, Michael BOLES, "Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik", Literatür Yayıncılık.McGraw-Hill, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |