Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Nesil Yapı Malzemeleri | INM 559 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMALETTİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Malzemelerde yaşanan problemleri azaltmak ve talepleri karşılamak amacıyla araştırmacılar yeni malzeme türleri ve uygulamaları üzerinde çalışmakta, yeni tasarımlar ortaya koymaktadırlar. Son dönemlerde araştırmacıların büyük bir kısmı, çalışmalarını Kompozit malzemeler ve bu malzemelerin birlikte kullanıldığı Hibrit tasarımlar üzerinde yoğunlaştırmışlardır. Yapı malzemelerindeki problemleri azaltmak amacıyla yeni tasarlanan malzemelerin lisansüstü eğitim alan kişiler tarafından öğrenilmesi muhtemel yapı malzemesi problemlerine çözüm bulabilme yeteneklerini geliştirecektir. |
Dersin İçeriği | Yeni nesil malzemeler, Kompozitler ve özelikleri, Yeni nesil Kompozitlerin Tarihsel Gelişimi, Fiber takviyeli plastik kompozitler, Üretimdeki yenilikler, FRP lerin avantajları ve dezavantajları, Çevrenin etkileri, İnşaat sektöründe FRP kompozitler, FRP kompozit profiller, GFRP-CFRP-AFRP-BFRP kompozit profiller, FRP kompozitlerin fiziksel ve mekanik özeliklerinin tespiti, Hibrit FRP-Beton yapı malzemeleri, FRP lerin geleneksel yapı malzemeleri ile birlikte kullanımı, Betonun FRP profiller ile birlikte kullanımı, Hibrit beton-FRP yapı malzemeleri, Hibrit yapı elemanları, Köprü kirişleri, FRP donatılar ve kullanım alanları, Yeni nesil betonlar (RPB, KYB, Sifkon betonu, Polimer beton vb.), Lifli cephe kaplamaları (Fibrecement, Fibro beton vb..), Epoksiler, Elastik zeminler, Membranlar, Yalıtım malzemeleri (Isı, Ses ve yangına karşı), Yeni malzeme tasarımları, Gelecek çalışmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kompozitler ve özeliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Fiber takviyeli plastik kompozitleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | İnşaat endüstrisinde FRP kompozitlerin kullanımın alanlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Yeni malzemelerin fiziksel ve mekanik özeliklerini belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Yeni beton türlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Yeni nesil Lifli yapı elamanlarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | Yeni nesil suni ahşap malzemeleri açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzeme tür ve özelikleri | |
2 | Yeni nesil yapı malzemeleri ve kompozit malzemeler | |
3 | Fiber Takviyeli Plastik kompozitler (FRP) | |
4 | Yapı sektöründe FRP kompozitlerin kullanımı | |
5 | GFRP, CFRP, AFRP ve BFRP kompozitler | |
6 | FRP lerin yapı güçlendirmede kullanımı | |
7 | FRP lerin profil ve donatı olarak kullanımı | |
8 | Yeni nesil malzemelerin fiziksel ve mekanik özeliklerinin belirlenmesi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Yeni nesil betonlar | |
11 | Yeni nesil betonlar | |
12 | Yeni lifli malzemeler | |
13 | Isı, Ses ve Yangın yalıtım malzemeleri | |
14 | Yeni nesil suni ahşaplar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Lawrence Susskind and Ravi Jain, "Fiber Reinforced Polymer (FRP) Composites for Infrastructure Applications", Springer Dordrecht Heidelberg London New York, 2012 Hota V. S. GangaRao, Narendra Taly and P. V. Vijay "Reinforced Concrete Design WITH FRP Composites", CRC Press Taylor & Francis Group, London New York, 2007. Antonio Nanni, Antonio De Luca and Hany Jawaheri Zadeh"ReinforcedConcrete withFRP Bars, Mechanics and Design", CRC Press, 2014. Ferhat Aydın, “Experimental Investigation of Thermal Expansion and Concrete Strength Effects on FRP Bars Behavior Embedded in Concrete”, Construction and Building Materials, 163 (2018) 1–8. Ferhat Aydın, “Effects of Various Temperatures on the Mechanical Strength of GFRP Box Profiles”, Construction and Building Materials, 127 843–849, 2016. Ferhat Aydın, Mehmet Sarıbıyık, “Investigation of flexural behaviors of hybrid beams formed with GFRP box section and concrete”, Construction and Building Materials, 41, 563–569, 2013. Ersoy, H. Y., Kompozit Malzeme, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |