Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Yapım Teknolojileri ve Tünel Kalıp Sistemleri | INM 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | none |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMALETTİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişen teknoloji ile birlikte insan ihtiyaçları değişmiş ve yeni yapı türleri ortaya çıkmıştır. Hızlı nüfus artışı ile birlikte, konut açığını ortadan kaldırmak ve yeni yapı türlerini inşa edebilmek için klasik yapım sistemleri yetersiz kaldığından, bu eksiklikleri gidermek amacıyla yeni yapım sistemlerinin üretilmesi ve uygulanması önem kazanmıştır. |
Dersin İçeriği | Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanımı, Modern Yapım Sistemlerinin İncelenmesi, Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırılması, Tünel Kalıp Sisteminin Tanımı, Genel Özellikleri, Yapısal Özellikleri, Statik Özellikleri, Sistemin Hızı ve Ekonomikliği, Teknik Özellikleri ve Çeşitleri, Tünel Kalıpların Boyutlandırılması ve Sistemin Hareketleri, Kalıp Sisteminin Uygulanışı ve Teşkili, İmalat Çeşitlerindeki Farklılıklar, Malzeme Tasarrufu, Kalıp, Maliyet, Sistemin Gelişimi ve Uygulandığı Ülkeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Modern Yapım Sistemlerini Bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
4 | Tünel Kalıp Sistemini Tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanımı | |
2 | Modern Yapım Sistemlerinin İncelenmesi | |
3 | Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırılması | |
4 | Tünel Kalıp Sisteminin Tanımı | |
5 | Genel Özellikleri | |
6 | Yapısal ve Statik Özellikleri | |
7 | Sistemin Hızı ve Ekonomikliği | |
8 | Teknik Özellikleri ve Çeşitleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Tünel Kalıpların Boyutlandırılması ve Sistemin Hareketleri | |
11 | Kalıp Sisteminin Uygulanışı ve Teşkili | |
12 | İmalat Çeşitlerindeki Farklılıklar | |
13 | Malzeme Tasarrufu, Kalıp, Maliyet | |
14 | Sistemin Gelişimi ve Uygulandığı Ülkeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Apay, A. C., “Türkiye’de Konut Sorunu ve Çözümünde Geliştirilen Yeni Teknolojiler (Doktora Tezi)” İTÜ Sakarya Mühendislik Fakültesi Matbaası, Sayı 40, Aralık 1983. |
Ders Kaynakları | 1.FREDERICK, S., Formwork For Modern Structures, Chapman and Hall Ltd., 1965. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |