Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Analizinde Matris Y. | INM 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı serbestlik dereceleri için eleman rijitlik terimlerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Eksenel yüklü çubuk sistemlerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. Çubuk Kuvvetlerini bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Kafes sistemlerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. Çubuk Kuvvetlerini bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | İki boyutlu çerçevelerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. İstenen kuvvetleri bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Çok katlı çerçevelerde sistem rijitlik matrisini oluşturur. İstenen kuvvetleri bulur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Sonlu elemanlar yöntemiyle yapı elemanlarının analizini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matris Yerdeğiştirme Yönteminin Esasları | |
2 | Rijjitlik Matrislerinin Elde Edilmesi | |
3 | Kodlama Tekniği ve Matris Deplasman Yönteminin Çubuk Sistemlerde Uygulanması | |
4 | Matris Deplasman Yönteminin Düzlem Çerçevelerde Uygulanması | |
5 | Matris Yerdeğiştirme Yönteminin Kafes Sistemlerde Uygulanması | |
6 | Matris Deplasman Yönteminin Uzay Çerçevelerde Uygulanması | |
7 | İki Boyutlu Elastisite Teorisinde Sonlu Elemanlar Metodu | |
8 | ABAQUS Sonlu Elemanlar Programının Tanıtımı | |
9 | Arasınav | |
10 | ABAQUS' te Beton Davranışının Modellenmesi | |
11 | ABAQUS te Betonarme Kiriş Modelleme Tekniği | |
12 | ABAQUS te Betonarme Kiriş Modelleme Tekniği | |
13 | Gerçek Bir Kiriş Deneyinin ABAQUS ile Modellenmesi ve Doğrulanması | |
14 | Gerçek Bir Kiriş Deneyinin ABAQUS ile Modellenmesi ve Doğrulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |