Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Lineer Cebir | MAT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir dersinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik ve diğer uygulamalı bilim alanlarında Lisans ta görülen lineer cebir konularının farklı uygulamalarını kavratmak. Teorik bilgilerin Bilgisayar yardımıyla ve paket programlarla ortaklaşa kullanımını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri , Matris ayrışımları ,özdeğer öz vektör ve uygulamaları , Dairesel matrisler ve yüksek dereceli denklemlerin köklerinin hesaplanması , hadamard matrisi ,bazi matris ayrisimlari,diferansiyel denklem sistemlerinin çözümü , faz uzayı , dinamik sistemler ve denge noktaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel lineer cebir konularını bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Lineer cebirin mühendislik ve diğer uygulamalı bilimlerde kullanımını bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Kare matrisin özdeğer ve özvektörlerini bulmayı ve uygulamasını bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Matris normları ve bazı matris ayrışımlarını bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Yüksek dereceli diferansiyel denklemlerin çözüm kümelerini hesaplayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Dinamik sistemleri çözümleyebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lineer Denklem sistemlerinin genel çözüm yöntemleri | |
2 | Lineer Denklem sistemlerinin LU ayrışımı ile çözümü ve Bilgisayar Uygulamaları. (Kirşof kanunları,Leontief model). | |
3 | Tutarsız denklem sistemlerinin çözümü. | |
4 | İç çarpım uzayları ve Grahm Schmit Yöntemi | |
5 | Matris ayrisimlari ve En küçük kareler yöntemi. | |
6 | Spektral ve tekil değer ayrışımı | |
7 | MATLAB ve Mathematica Uygulamaları | |
8 | Özdeğer ve Özvektörlerin Uygulamaları | |
9 | Dairesl matrisler ve uygulamaları | |
10 | Vize | |
11 | Diferansiyel denklem sistemleri | |
12 | Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümünde uygulama | |
13 | Dinamik sistem ve çözümleri. | |
14 | Faz uzayı,Kararlılık,Denge noktaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lineer Cebir , Ömer Faruk Gözükızıl , Sakarya kitabevi |
Ders Kaynakları | Elementary Linear Algebra Roberts A.W.,1982. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | X | |||||
3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
11 | Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel lineer cebir konularını bilir. | |||||||||||||||||||
2 | Lineer cebirin mühendislik ve diğer uygulamalı bilimlerde kullanımını bilir. | |||||||||||||||||||
3 | Kare matrisin özdeğer ve özvektörlerini bulmayı ve uygulamasını bilir. | |||||||||||||||||||
4 | Matris normları ve bazı matris ayrışımlarını bilir. | |||||||||||||||||||
5 | Yüksek dereceli diferansiyel denklemlerin çözüm kümelerini hesaplayabilir. | |||||||||||||||||||
6 | Dinamik sistemleri çözümleyebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |