Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makyaj | THO 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Makyajın ne olduğunu, geleneksel yaşamda ve sahne sanatlarındaki işlevini ve kullanım şeklini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Makyajın tanımı, makyajın doğuşu, makyajın kullanım alanları, makyaj malzemelerinin ve uygulayıcılarının türleri ve kullanım şekilleri , geleneksel makyaj, profesyonel makyaj ve sinema, televizyon, tiyatro ve dansta kullanımı, karakter makyajı, plastik makyaj ve latex kullanımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makyaj kavramını tanımlar, kullanım amacını ve tarihsel gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Geleneksel makyaj ve sahne makyajını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Makyaj malzemelerini sınıflandırır ve malzemelerin kullanım alanlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Yüz tiplerini sınıflandırır ve her yüz tipine göre makyajı örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Sahne sanatları için karakter makyajı uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makyajın tanımı, doğuşu ve gelişimi | |
2 | Makyajın amacı, kullanım alanları | |
3 | Geleneksel Makyaj, Türkiye ve Dünya'dan örnekler | |
4 | Profesyonel Makyaj; Sinema, Televizyon, Tiyatro, Dans | |
5 | Makyaj malzemelerinin ve uygulayıcılarının türleri ve kullanım şekilleri | |
6 | Makyaj uygulamasında koyu ve açık renk kullanımının önemi, gölge uygulamaları | |
7 | Su bazlı, yağ bazlı ve toz bazlı ürünlerin kullanım alanları | |
8 | Special plastic ve latex kullanım alanları | |
9 | Günlük güzellik makyajı, ideal yüz tipi, yüz tiplerine göre makyaj uygulama | |
10 | Halk oyunları için sahne makyajı uygulaması | |
11 | Karakter makyajı: "Çocuk" ve "Yaşlı" | |
12 | Karakter makyajı: "Kabadayı" ve "Şeytan" | |
13 | Karakter makyajı: "Yanık" ve "Yara" | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kryolan makyaj notları. |
Ders Kaynakları | ARIKAN, Yılmaz; Uygulamalı Makyaj Eğitimi, Pozitif Yayınları, İstanbul 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |