Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları Vı | THO 302 | 6 | 4 + 4 | 6 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste, Türk halk oyunları Türlerini ve özellikle Horon Türünü teorik ve uygulamalı olarak öğrenip öğretebilmesi, sahneleyebilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Türk halk Oyunlarında Tür Kavramı ve Horon Oyun türü, Trabzon yöresi kadın ve erkek horonlar teori ve uygulama pratikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Horon oyun türü hakkında teorik bilgi edinme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Horon oyun türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Horon oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar, Horon oyun türlerinin tanıtımı | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
2 | Erkek oyunlarından Sıksara ve Horon Kurma (1. bölüm), Kozangel ve Tonya (2. bölüm) uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
3 | Erkek oyunlarından Sıksara ve Horon Kurma (1. bölüm), Kozangel ve Tonya (2. bölüm) uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
4 | Erkek oyunlarından Sıksara ve Horon Kurma (1. bölüm), Kozangel ve Tonya (2. bölüm) uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
5 | Performans Uygulama | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
6 | Erkek oyunlarından Sıksara ve Horon Kurma (1. bölüm), Kozangel ve Tonya (2. bölüm) uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
7 | Erkek oyunlarından Sıksara ve Horon Kurma (1. bölüm), Kozangel ve Tonya (2. bölüm) uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
8 | Ara sınav | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
9 | Kadın oyunlarından Horon Kurma, Tonya oyunları, Sallama horonu, Sürmene Sallaması uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
10 | Kadın oyunlarından Horon Kurma, Tonya oyunları, Sallama horonu, Sürmene Sallaması uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
11 | Performans Uygulama | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
12 | Kadın oyunlarından Horon Kurma, Tonya oyunları, Sallama horonu, Sürmene Sallaması uygulamaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
13 | Pekiştirme çalışmaları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi |
Ders Kaynakları | ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994, DERS KİTABI: YARDIMCI KİTAPLAR: - Cihanoğlu, Selim; Trabzon’da Oynanan Oyunlar, Eser Ofset, Trabzon 1997. - Konak, Volkan; Akçaabat Erkek Horonları, (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), İTÜ SBE İstanbul 1992. - Aslan, Jale; Horonlardaki Türkülü Oyunların İncelenmesi, (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), İTÜ SBE, İstanbul 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 220 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |