Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Koreoloji | THO 305 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlisi Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı;öğrencinin izlediği dansı koreolojik olarak analiz edebilmesini sağlamak. Öğrencinin koreografi denemeleri yapmasına yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Kuramsal bilgi. Video izleme. Dans analizi. Faklı medeniyetlerin koreolojik bakış açısıyla incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İzlediği dans türünün analizini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
2 | İzlediği dans dansın türünü ayırtedebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
3 | Türk Halk Oyunları üzerine çağdaş denemelerde bulunabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
4 | Dans sanatının temel bileşeni olan 'hareket' konusunda bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koreoloji bilimi hakkında kuramsal bilgi. | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
2 | Hareketin fiziksel temelleri | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
3 | Dansın dinamik özellikleri | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
4 | Dans ve koreografi terminolojisi | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
5 | Farklı dans türlerinde koreografi anlayışı Kısa Sınav | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
6 | Farklı dönemlerde koreografi anlayışı | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
7 | Farklı dönemlerde koreografi anlayışı | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
8 | Ara Sınav | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
9 | Türk Halk Oyunlarında koreografi | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
10 | Seçilmiş Türk Halk Oyunları örnekleri üzerinde koreografi Kısa Sınav | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
11 | Türk Halk Oyunları örneklerinde yeni koreografiler oluşturma çalısması | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
12 | Türk Halk Oyunları örneklerinde yeni koreografiler oluşturma çalısması | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
13 | Genel Tekrar | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
14 | Final Sınavı | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Temel Kaynaklar Gürbüz Aktaş, Dansa İlk Adım,İzmir 2006 Suna E.Şenel, Halk Oyunları Hareket Yazımı 1.2.3.4, Levent müzikevi yayınları, İzmir 1990 Halil Oğultürk. Türkiye Halk Oyunları, İzmir, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |