Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Deneyimi Uygulaması | MKM 482 | 8 | 0 + 20 | 10 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | 8. YARIYILA KADAR OLAN TÜM DERSLER
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İMDAT TAYMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İMDAT TAYMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı: yedi yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Makine Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini imalat, enerji veya otomotiv sektöründeki bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin organizasyonel yapı ve ilişkiler ve ürün, imalat süreci hakkında bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bir işletmenin tasarım ve analiz sürecini öğrenir. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bir işletmenin makine/teçhizat faaliyetleri hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Bir işletmede üretim planlama ve uygulama tecrübesi kazanır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Bir işletmede üretim gerçekleşirken inceleme imkanı bulur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Bir işletmenin kalite kontrol sistemini inceleme imkanı bulur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Bir işletmede ürün iyileştirme yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | Bir işletmenin ambalaj, depolama, boyama süreçleri hakkında bilgilenir. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Bir işletmedeki laboratuvar, test, muayene ve analizler konusunda deneyim kazanır. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
10 | Bir işletmenin Bakım-Onarım sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
Ders Kaynakları | Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 8 | 128 |
Toplam İş Yükü | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |