Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmalat Mühendisliği | MKM 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDAL KARADENİZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET OĞUR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yasin Kuddusi KUTUCU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasarım aşamaları, imalat yöntemleri, planlama, temel işletmecilik ve robotlar hakkında bilgi ve beceri kazandırma. |
Dersin İçeriği | Endüstriyel ürün tasarımı, temel işletmecilik, robotlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmalat Mühendisliği’ nin prensipleri hakkında temel bilgilere sahiptir. | Anlatım, Gösteri, | Ödev, Sınav , |
2 | Tasarım aşamalarını sistematik bir yaklaşım ile uygular. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | İşletme genel yapısı ile ilgili bilgi sahibidir. | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
4 | İmalatta robotların kullanımı ile ilgili bilgi sahibidir. | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
5 | Fabrika organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım prosesi | Derse Hazırlık |
2 | Eşzamanlı mühendislik | Derse Hazırlık |
3 | İmalat için tasarım | Derse Hazırlık |
4 | Hata türü ve etkileri analizi | Derse Hazırlık |
5 | Kalite görev açılımı | Derse Hazırlık |
6 | Üretim kavramı | Derse Hazırlık |
7 | İmal türleri | Derse Hazırlık |
8 | Araştırma ve geliştirme | Derse Hazırlık |
9 | Kalite kontrol | Derse Hazırlık |
10 | Robotlar, Robot sistemi organizasyonu ve işleyişi, Robotik’ teki tanım ve kavramların yorumu | Derse Hazırlık |
11 | Robotlar, Robot sistemi organizasyonu ve işleyişi, Robotik’ teki tanım ve kavramların yorumu | Derse Hazırlık |
12 | Öğrenciler tarafından yapılan ürün tasarımı ve sunulması | |
13 | Öğrenciler tarafından yapılan ürün tasarımı ve sunulması | |
14 | Öğrenciler tarafından yapılan ürün tasarımı ve sunulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Cemalcılar, Bayar, Aşkun, Öz-Alp İşletmecilik Bilgisi, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayınları |
Ders Kaynakları | 1-J. E. Schey, Introduction to Manufacturing Processes, 2. Basım, Mc Graw Hill, 1987 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |