Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinamik | MKM 207 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Statik, MAT 131, 132 Matematik I ve II, derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET İSKENDER ÖZSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM KUTAY YILMAZÇOBAN, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET İSKENDER ÖZSOY, Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Neslihan ÖZSOY Arş. Gör.M.Faruk YAREN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mekanik ve Makine Mühendisliğin Temel konularından biri olup, makine dinamiği, tasarım ve mekanizma tekniği dersleri için temel bilgiler içermektedir. |
Dersin İçeriği | Yerdeğiştirme, Hız, İvme, Partiküllerin Lineer ve eğrisel hareketleri, Planer hareket ve partiküllerin kinetiği, Rijit cisimlerin kinematiği ve kinetiği , İş ve Enerji , İmpuls ve Momentum. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hareket eden parcacık ve cisimler için kinematik analiz yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Hareket eden parçacık ve cisimler için kinetik (dinamik denge) prensiplerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Hareketli cisimler için iş ve enerji yöntemlerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Hareketli cisimler için impuls ve momentum prensiplerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekaniğe Giriş;Temel ve Konsept ve Prensipler | |
2 | Parçacık kinematiği | |
3 | Parçacık kinematiği | |
4 | Parçacık kinetiği; Newton’un 2. Kanunu, Kuvvet ve İvme | |
5 | Parçacık kinetiği; Newton’un 2. Kanunu, Kuvvet ve İvme | |
6 | Parçacık kinetiği; İş ve Enerji Yöntemleri, İmpuls ve Momentum Prensibi | |
7 | Parçacık kinetiği; İş ve Enerji Yöntemleri, İmpuls ve Momentum Prensibi | |
8 | Rijit cismin düzlemsel kinematiği | |
9 | Rijit cismin düzlemsel kinematiği | |
10 | Rijit cismin düzlemsel hareketi; Kuvvet ve İvme | |
11 | Rijit cismin düzlemsel hareketi; Kuvvet ve İvme | |
12 | Rijit cismin düzlemsel hareketi, İş ve Enerji Yöntemleri, İmpuls ve Momentum Prensibi | |
13 | Rijit cismin düzlemsel hareketi, İş ve Enerji Yöntemleri, İmpuls ve Momentum Prensibi | |
14 | Rijit cismin üç boyutlu kinetiği ve kinematiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Mühendisler İçin Vektör Mekaniği: Dinamik, F. Beer, P. Cornwell, E. Johnston. Çeviren Osman Kopmaz, Ömer Gündoğdu, Literatür Yayıncılık 2- Mühendislik Mekaniği Dinamik. R.C. Hibbeler. Çeviren Özgün Soyuçok, Ayşe Soyuçok. Literatür Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |