Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kuyu Logları | JFM 305 | 5 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN KESKİNSEZER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN KESKİNSEZER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofizik Müh. Öğrencilerine Kuyu Logu Yöntemler hakkında bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Giriş, Kuyu jeofiziğinde temel kavramlar, Kuyu loglarının kullanılması, Formasyon faktörü ve Porozite, Rezistivite, Su ve Petrol doygunlukları, SP logu, Gamma logu, Natural Gamma ışını logu, Kaliper logu, Porozite Logları; Sonik log, Densite logu, Neutron logu, Rezistivite logları; Klasik elektrik logları, Fokuslanmış elektrik logları, Induction logu, Optimum log programının hazırlanması ve log maliyetinin hesaplanması, Log sunum formatları, log kalite kontrolü, Kömür tabakaları için uygulamalar, Kuyu loglarının gerekliliği ve genel değerlendirmeler, Kuyu loglarında korelasyon, Kuyu loglarının değerlendirilmesi ve iki ve üç boyutlu korelasyon. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, herhangi bir çalışmada kuyu ölçülerine ihiyaç olup olmadığına karar verirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler, kuyu ölçülerini birbirlerinden ayırt ederler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenciler, araştırmanın amacına en uygun olan kuyu ölçü yöntemlerine karar verirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenciler, kuyu ölçü yöntemlerini uygularlar, değerlendirir ve yorumlarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Öğrenciler, su, kömür, petrol vs. içeren tabakaları belirlerler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuyu Loglarının Önemi | |
2 | Kuyu Değerlendirme | |
3 | Yerüstü ve Yeraltındaki Ortam | |
4 | Rezistivite Logları | |
5 | Mikro Rezistivite Logları | |
6 | Density Logu ile Gözeneklilik Ölçümü | |
7 | Neutron Logu ile Gözeneklilik Ölçümü | |
8 | Akustik Loglar | |
9 | Doğal Olguların Ölçülmesi | |
10 | Kuyu Çapının Ölçülmesi | |
11 | Tabaka Eğim ve Yönünün Bulunması | |
12 | Tatlı Su Formasyonlarında Doygunluk | |
13 | Magnetic Resonance ile Formasyon Değerlendirme | |
14 | Log Yorumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pekiner, Y. 2002. Kuyu Logları Tekniğiyle Yeraltının Keşfi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Ders Kaynakları | 1. Özdemir, M. 1982. Kuyu Logu, İ.Ü. Müh.Fak. Sayı:1, İstanbul. 2. Özkanlı, M. 1990. Log Yorumu-Prensipler ve Uygulamalar, TPAO 3. Telford, W.M., Geldart, L.P., Sheriff, R.E., Keys, D.A. 1981. Applied Geophysics, Cambridge University Press. 4. Keary, P., Brooks, M. 1987. An Introduction to Geophysical Exploration, Lackwell Scientific Pub. 5. Reynolds, J.M. 2000. An Introduction to Applied and Environmental Geophysics, Wiley Pub. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |