Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karayolu | INM 309 | 5 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK, Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ASLAN, Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir karayolu projesinin yapılması ve uygulanmasına ilişkin mühendislik formasyonu, değerlendirme, karar alma ve uygulama bilgi ve becerilerinin kazanımı |
Dersin İçeriği | Karayolu elemanları.Güzergah araştırması.Yatay Kurbalarda taşıtların stabilitesi. Görüş Uzunlukları.Düşey kurbalar. Toprak işleri , Hacimler Tablosu ve Kütleler Diyagramı. Kapasite ve Hizmet düzeyi. Altyapı, Drenaj. Esnek üst yapılar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karayolu temel kavramlarını ve terimlerini bilir. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Trafik kapasite ve Hizmet Düzeyi kavramlarını bilir | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , |
3 | Yatay ve Düşey kurbalarla ilgili parametreleri bilir ve dizayn eder | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Karayolu enkesitlerini tasarlar projelendirir ve alan hesaplarını yapar | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Hacimler tablosunu oluşturur ve ve toprak işleri ile ilgili hesaplamaları yapar | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Yol Drenajı ve Alt yapı kavramlarını yorumlar ve dizayn eder | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Karayolu elemanlarıyla ilgili genel tanımlamalar | |
2 | Güzergah araştırması, Sıfır Poligonu ve Aplikasyon (Proje dağıtımı) | |
3 | Taşıt hareketleri ve harekete karşı dirençler | |
4 | Yatay kurbalar, Kurbalarda taşıtların stabilitesi | |
5 | Enine ivme ve Sademe | |
6 | Geçiş eğrileri, Klotoid | |
7 | Boykesit, Görüş uzunlukları | |
8 | Parabolik ve dairesel düşey kurbalar | |
9 | Parabolik ve dairesel düşey kurbalar | |
10 | Enkesit alanlarının hesabı,İstinat-İksa Duvarları | |
11 | Hacimler tablosu, Brükner Diyagramı | |
12 | Proje kontrolü ve değerlendirme | |
13 | Kapasite ve Hizmet düzeyi analizi | |
14 | Altyapı, Drenaj |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karayolu Mühendisliği, Yayla, N., Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002. |
Ders Kaynakları | 1.O’Flaherty, C.A., Highway Engineering, Vol.2, Edward Arnold, 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |