Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurum Mühendisliği ve Kurumsal Modelleme | ENM 428 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA CANVAR KAHVECİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUBA CANVAR KAHVECİ, |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr.Tuba CANVAR KAHVECİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kurum Mühendisliği tanıtılarak kurumların analizi, tasarımı, uygulanması ve işletilmesiyle ilgili temel yöntemler öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Sistem ve Sistem Mühendisliği, Kurum ve Kurum Mühendisliği, Kurumsal Analiz Yöntemleri, Kurumsal Tasarım Yöntemleri, Kurumsal Uygulama Yöntemleri, Kurumsal İşletme Yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistemle ilgili temel kavramları ve Sistem Mühendisliğini tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Kurum ile ilgili temel kavramları ve Kurum Mühendisliğini tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Kurumların analizinde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Kurumlarda kullanılabilecek tasarım yöntemlerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Kurumsal uygulama yöntemlerini tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Kurumların işletilmesinde gerekli temel yöntem ve teknikleri tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem ve Sistem Mühendisliği | |
2 | Kurum ve Kurum Mühendisliği | |
3 | Kurumsal Analiz Yöntemleri-I | |
4 | Kurumsal Analiz Yöntemleri-II | |
5 | Kurumsal Analiz Yöntemleri-III | |
6 | Kurumsal Tasarım Yöntemleri-I | |
7 | Kurumsal Tasarım Yöntemleri-II | |
8 | Kurumsal Tasarım Yöntemleri-III | |
9 | Kurumsal Uygulama Yöntemleri-I | |
10 | Kurumsal Uygulama Yöntemleri-II | |
11 | Kurumsal Uygulama Yöntemleri-III | |
12 | Kurumsal Yönetim-I | |
13 | Kurumsal Yönetim-II | |
14 | Kurumsal Yönetim-III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kurum Mühendisliği ve Kurumsal Performans Yönetimi, Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1-Rolstadas A. & B. Andersen, Enterprise Modeling: Improving Global Industrial Competitiveness, Kluwer Academic Publishers, London, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistemle ilgili temel kavramları ve Sistem Mühendisliğini tanımak | |||||||||||
2 | Kurum ile ilgili temel kavramları ve Kurum Mühendisliğini tanımak | |||||||||||
3 | Kurumların analizinde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerini öğrenmek | |||||||||||
4 | Kurumlarda kullanılabilecek tasarım yöntemlerini öğrenmek | |||||||||||
5 | Kurumsal uygulama yöntemlerini tanımak | |||||||||||
6 | Kurumların işletilmesinde gerekli temel yöntem ve teknikleri tanımak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |