Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğine Giriş | CVM 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, Doç.Dr. MERAL YURTSEVER, Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre mühendisliğinin ilgi alanlarının tanıtılması. Çevresel problemlerin çözümünde, mühendislik prensiplerinin uygulanması. Öğrencilerin sonraki yarıyıllarda görecekleri dersler hakkında, genel olarak bilgi sahibi olmasını sağlamaki, temel oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Çevre Mühendisliğine Giriş, Çevre mühendisliğinin çalışma alanları, Çevresel problemlerinin tanımı, temel tanımlar ve uygulamalı problemler, Su kirliliği ve kalite kriterleri, Atık sular, çeşitleri ve arıtımı, Toprak Kirliliği, Hava kirliliği, Gürültü kirliliği, Radyoaktif Kirlilik, Kirleticilerin çevredeki dağılımı, Kirleticilerin çevredeki etkileşimi, Çevre Tesirlerinin Değerlendirilmesi, Kirleticilerin insan sağlığına olan olumsuz etkileri ve risk azaltma yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre mühendisliğinde kullanılacak prensipleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Çevre Mühendisliğinin temel kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Su kaynakları, kirlenmesi ve arıtımı hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Atıksular, çeşitleri ve arıtılması hakkında temel bilgiye sahiptir. | ||
5 | Hava kirlenmesi ve kontrolu konularını bilir. | ||
6 | Katı atıkların azaltılması ve bertarafı hakkında bilgi sahibidir. | ||
7 | Tehlikeli atıklar, azaltılması, arıtılması ve bertarafı konularını bilir. | ||
8 | Gürültü kirliliği hakkında bilgi sahibidir. | ||
9 | Çevre Mühendisliği araştırmalarının boyutları hakkında bilgi sahibidir. | ||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahiptir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre mühendisliğinin çalışma alanları, Çevre mühendisliği konularıyla ilgili standart ve yönetmelikler | |
2 | Çevreye Duyarlı Mühendislik Etiği | |
3 | Çevreye Duyarlı Mühendislik Etiği | |
4 | Temel tanımlar, reaksiyonlar, Döngüler, Madde Dengesi ve Ayırımlar | |
5 | Su kirliliği, kontrolu, suların arıtılması, kalite kriterleri | |
6 | Atık sular ve arıtımı | |
7 | Katı Atıklar ve Kontrolu | |
8 | Radyoaktif Kirlenme ve Kontrolu | |
9 | Toprak Kirliliği ve Kontrolu | |
10 | Hava Kirliliği ve Kontrolu | |
11 | Gürültü Kirliliği ve Kontrolu | |
12 | Çevre Tesirlerinin Değerlendirilmesi ve risk azaltma yöntemleri | |
13 | Genel İş Sağlığı ve İş Güvenliği | |
14 | Çevre Mühendisliğinde İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevre Mühendisliğine Giriş / Introduction To Environmental Engineering, P. Aarne Vesilind - Susan M. Morgan - Lauren G. Heine / Çeviri Editörü: Prof. Dr. İsmail Toröz, 2011. |
Ders Kaynakları | 1. Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Mehmet Karpuzcu,Kubbealtı Yayınevi,2009,10.baskı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |