Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Personel Seçim ve Yerleştirme | IKY 485 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Emre Erol |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonlarından olan seçme ve yerleştirme sürecinin teorik altyapısının oluşturulması, öneminin ve diğer İK fonksiyonları ile ilişkisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Ayrıca bu teorik çerçeve ile uygulamaların bütünleştirilmesi ve seçme ve yerleştirme süreci aşamalarının uygulanabilmesi bir diğer amaçları ifade etmektedir. |
Dersin İçeriği | İK seçme ve yerleştirme fonksiyonunun teorik bağlamda kavramsal çerçevesi ve uygulama yönü ele alınacaktır. Bu kapsamda İK seçme yerleştirme sürecindeki personel talep formu hazırlama, iş ilanı oluşturma ve ilana çıkma ile sürecin aşamaları olan evrak üzerinden ön değerlendirme, ön görüşme, psikoteknik testlerin uygulanması, işgörüşmesi, referans kontrolü, işe yerleştirme prosedürü, sosyalizasyon ve oryantasyon gibi başlıklara yer verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İK seçme ve yerleştirme aşamalarını tanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | İK seçme ve yerleştirmede etkili olan faktörlerin ve sürece etkilerinin farkındadır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Sektör uygulamalarını ve temel farklılıkları gözlemler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | İK seçme ve yerleştirmeyi diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Ön görüşme, mülakat, referans kontrolü, geri bildirim gibi aşamaları uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının ilgili bölümü |
2 | Seçme ve yerleştirme açısından iş analizi ve örnekleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
3 | Seçme ve yerleştirme açısından İK Planlaması | Ders notlarının ilgili bölümü |
4 | İK temini, seçme ve yerleştirme ile ilgili genel giriş -Diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisi -Bireysel ve örgütsel perspektif - İşletmelerin İK temin ve seçim politikalarından örnekler | Ders notlarının ilgili bölümü |
5 | Temin 1-İç ve dış temin -Süreç -Personel talep formu hazırlama -İş ilanı oluşturma | Ders notlarının ilgili bölümü |
6 | Temin 2-İç ve dış temin -Aday sağlama kaynakları -Aday sağlama yolları | Ders notlarının ilgili bölümü |
7 | Seçme 1-Önemi, amacı ve süreci -Etkili faktörler -Yasal düzenlemeler -İş gücü piyasası ve politikaları -İşveren markası gibi konular | Ders notlarının ilgili bölümü |
8 | Seçme 2-Başvuruların incelenmesi, öngörüşme -Başvuru formu ve CV | Ders notlarının ilgili bölümü |
9 | Ara sınav | |
10 | Seçme 3-Psikoteknik testler | Ders notlarının ilgili bölümü |
11 | Seçme 4-İş görüşmesi ve türleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
12 | Seçme 5-Seçim sürecinin diğer aşamaları | Ders notlarının ilgili bölümü |
13 | Yerleştirme - İşe yerleştirme işlemleri - Sosyalizasyon ve oryantasyon | Ders notlarının ilgili bölümü |
14 | Genel değerlendirme ve örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Y. (2017) İşe Alım-Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayınevi, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017I İnsan Kaynakalrı Yönetimi, Sakarya Kitabevi, Sakarya. Bingöl, D. (2016) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 10. Baskı, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |