Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tüketici Davranışları | ISL 108 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Prof.Dr. SİMA NART, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Merve TÜRKMEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin pazarlama stratejilerini geliştirirken tüketici davranışlarının rolünün ve öneminin vurgulanması ve bu bağlamda tüketici davranışlarının nasıl ve hangi faktörlerin etkisi altında oluştuğunun belirlenmesi, ayrıca öğrencilere, birer tüketici olarak haklarının ve satın alma deneyimlerinde bir sorunla karşılaştıklarında haklarını koruma yollarının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, tüketici davranışının tanımı, pazarlamadaki önemi, tüketici davranışının özellikleri, tüketici davranışını etkileyen çeşitli faktörler ele alınarak, satın alma karar süreci, satın alma sonrası davranışlar ve tüketicinin korunması konuları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tüketici kavramını ve tüketici davranışlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Tüketici davranışlarının pazarlama bilimi açısından önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Psikolojik faktörlerin tüketici davranışları üzerindeki etkisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Sosyo-kültürel faktörlerin tüketici davranışlarına etkisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Yeniliklerin yayılmasını tüketiciler ve işletmeler açısından yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Tüketicilerin satın alma karar sürecini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Tüketicilerin satın alma sonrası davranışlarını pazarlama uygulamaları ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Tüketici haklarını ve tüketici haklarını koruma açısından yasal yolları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Tüketici Davranışında Algılama | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Öğrenme ve Bellek | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Motivasyon ve İlgilenim | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Tutumlar ve Duygular | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Kişilik ve Benlik | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Değerler ve Yaşam Biçimi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
9 | ARASINAV | |
10 | Referans Grupları ve Aile | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümlerin gözden geçirilmeli |
12 | Tüketici Karar Alma Sürecinin Yapısı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Satın Alma ve Satın Alma Sonrası Davranışlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Tüketicinin Korunması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koç, Erdoğan, (2012), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Ders Kaynakları | İslamoğlu, A.H., Altunışık, R., (2008), Tüketici Davranışları, Beta, İstanbul. Odabaşı, Y., Barış, G., (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |