| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mistik Düşünce | SAU 160 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | mistisizim anlayışı ve bu anlayışı temsil eden kişi ve ekollerin tanıtmaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mistik Düşüncenin tanımını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Mistik Düşüncenin tarihi seyrini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 3 | Mistik Düşüncenin ortaya çıkması ve gelişmesinde etkili olan filozofları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 4 | İslam´daki mistik kültürü tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 5 | Diğer dinlerdeki mistik kültürlerle karşılaştırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mistik düşüncenin tanımı ve tarihçesi | |
| 2 | Mistik düşüncenin temeli ve merhaleleri | |
| 3 | Platon´un Devlet İsimli Eserinde Armeios Oğlu Er Hikayesi | |
| 4 | İbn Sînâ´nın Hay b. Yakzân Hikayesi | |
| 5 | İbnu´t-Tufeyl´in Hay b. Yakzân Hikayesi | |
| 6 | İbnu´n-Nefîs´in Fâdıl b. Nâtık Hikayesi | |
| 7 | Sühreverdî´nin Kıssatu´l-Gurbeti´l-Garbiyye´si | |
| 8 | Ahmed Gazali´nin Risaletu´t-Tuyur İsimli Eseri | |
| 9 | Ferdeddin-i Attar´ın Mantıku´t-Tayr | |
| 10 | Molla Camii´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri | |
| 11 | Lamii Çelebi´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri | |
| 12 | Robinson Crusoe ile Hay Bin Yakzan´ın Benzenlikleri | |
| 13 | Gükşehrî´nin Manzum Mantıku´t-Tayr Çevirisi | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | EVRENSEL BİR HİKÂYE: SALAMÂN U ABSÂL ve KÖKENİ, Ziya AVŞAR, Turkish Studies, 185-200; İsmail ERDOĞAN, ARMEİOS OĞLU ER HİKÂYESİ BAĞLAMINDA PLATON?UN ÖLÜMDEN SONRAKİ HAYAT İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DİNÎ VE FELSEFÎ ANALİZİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 9:1 (2004), SS.13-38; Ferduddîn el-Attâr, Mantıku´t-Tayr, thk. Dr. Bedî´ Muhammed Cumu´a, Dâru´l-Endelus, Beyrut, 2002. |
| Ders Kaynakları | Annemarie Schimmel, İslam´ın Mistik Boyutları,İstanbul 2001. Tozlu, Necmeddin İbn Tufeyl´in Hayy İbn Yakzân´da İşlediği Eğitim Felsefesi, İslâm´da Aile ve Çocuk Terbiyesi (I), 2005, s. 111-126 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mistik Düşüncenin tanımını yapar |
| 2 | Mistik Düşüncenin tarihi seyrini açıklar |
| 3 | Mistik Düşüncenin ortaya çıkması ve gelişmesinde etkili olan filozofları tanır |
| 4 | İslam´daki mistik kültürü tanıyabilme |
| 5 | Diğer dinlerdeki mistik kültürlerle karşılaştırabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| 1. Final | 55 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||