Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi II | TEF 401 | 7 | 1 + 4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulda öğrenme öğretme sürecinde gözlem uygulama ve değerlendirme yapmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar,öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır ve konuyu pratikle ilişkilendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , |
3 | Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
6 | Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Konuyu pratikle ilişkilendir | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem Planı | |
2 | Yönerge ve Açıklamalar | |
3 | Soru Sorma Alıştırmaları | |
4 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü | |
5 | Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi | |
6 | Ders Kitaplarından Yararlanma | |
7 | Grup Çalışmaları | |
8 | Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması | |
9 | Değerlendirme ve Kayıt Tutma | |
10 | Test Hazırlama, Puanlama, Analiz | |
11 | Öğretimde Benzetimlerden Yararlanma | |
12 | Dersi Planlama | |
13 | Etkinlikleri Sıraya Koyma | |
14 | Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi |
Ders Kaynakları | MEB mevzuatı Mesleki eğitim teknikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | ||||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | ||||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 97 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 1 |
2. Kısa Sınav | 1 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |